330 هزار حلقه چاه غیر مجاز درقم

استاندار قم گفت: متاسفانه در این استان حدود 330 هزار حلقه چاه های غیر مجاز وجود دارد و تاکنون به دلایلی با این مساله برخورد نشده است ولی سعی می کنیم در زمینه الگوی آبیاری و کشت، طبق قانون عمل کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از مجموعه یک میلیون و 230 هزار هکتار مساحت قم ، 104 هزار هکتار مستعد بیابان شدن دارد، 176 هزار هکتار وضعیت بیابانی و 70 هزار هکتار نیز وضعیت بحرانی و تولید ریزگردی دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با حفظ محیط زیست و جلوگیری از فرسایس زمین، در همه بخش ها حساسیت خوبی ایجاد شده ولی مهم همفکری، همگرایی و همراهی در اجرایی برنامه هاست که می تواند نگرانی ها را مرتفع کند.

وی گفت: کانون تولید ریزگرد در سه نقطه شامل دریاچه نمک، دشت مسیله و حسین آباد میش مست است و تاکنون 51 هزار هکتار از کانون های بحرانی تولید مورد مطالعه قرار گرفته است. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که دستورالعمل های اجرایی برای حفظ محیط زیست را درسطح استان به خوبی هماهنگ و با همفکری در این راستا گام برداریم.

وی گفت: با حفظ اصول محیط زیست انتظار داریم برنامه توسعه استان مورد توجه قرار گیرد و همکاری و همراهی بیشتری صورت گیرد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی خطاب به معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر امکان دارد بخشی از اختیارات مرکز را به استان تفویض کنید تا دربرخی مسائل توسعه قم سرعت بیشتری بگیرد. 

صادقی یادآور شد: مساله آب در قم به دلیل حساسیت خاص خود مورد توجه همه مسوولان کشور است، بزرگان قم و شخصیت های کشوری بر رفع مشکل نیازهای آب شرب و کشت دراین استان تاکید دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار