امام جمعه خرم‌آباد: آرامش زندگی مردم با رفع مشکلات اقتصادی

لرستان- «تابناک» - امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه همگی دولت‌ها در یک مسئله ضعف نشان داده اند گفت: ضعف حکمرانی اقتصادی در تمام دولت‌ها وجود دارد و باید مسئولان به این امر توجه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ 20 September 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار کرد: رسالت پیامبر (ص) و همه مجاهدت‌های ایشان و تلاش‌هایشان برای تشکیل امت اسلامی و یکی از اصول راهبردی پیامبر اکرم (ص) بود که امروز راه درمان همه آسیب‌هایی است که جامعه مسلمین با آن روبرو است. 
 
وی با بیان اینکه امت اسلامی عزت اسلامی را به همراه دارد افزود: عزت امت اسلامی با وحدت حاصل می‌شود و دشمنان به مقدسات و معتقدات اهل تسنن اهانت می‌کنند و تلاش دارند تا وحدت و این عزت در جامعه جهانی شکل نگیرد. 
 
شاهرخی بیان کرد: عزت مسلمانان در حمایت از غزه و فلسطین و مقابله با رژیم‌صهیونیستی یک واجب شرعی است. 
 
وی افزود: دشمن عزت اسلامی را مورد هجوم قرار داده به‌طوری که در حادثه اخیر لبنان جنایت بزرگی مرتکب شد، اما حامیان غربی سکوت کردند. 
 
شاهرخی با بیان اینکه اصل راهبردی در بعثت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) تشکیل امت اسلامی بود عنوان کرد: باید تلاش کرد تا امت اسلامی شکل گیرد تا خشنودی خدا و پیامبر (ص) را به دنبال داشته باشد. 
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم آینده کشور آینده مطلوبی باشد باید به آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه نگاه کرد چرا که نظام تعلیم و تربیت جایگاه مهمی دارد و باید در دانشگاه سند اسلامی و در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین اجرایی شود. 
 
امام جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به هفته دفاع‌مقدس، یادآور شد: هفته دفاع مقدس یادآور روز‌های ماندگار در تاریخ کشور و حماسه فراموش‌نشدنی زنان و مردان این سرزمین و استان لرستان است. 
 
وی با اشاره به زنانی که در پشتیبانی از جنگ حضور داشتند افزود: این هفته ذکر و یاد خون‌هایی است که در راه حفط خاک این سرزمین اهدا شد تا اسلام و ایران در معادلات جهانی، قدبرافراشته، تاثیرگذار باشد. 
 
شاهرخی با بیاان اینکه مردم ما در لرستان هیچگاه دلاوری و مردانگی لشکر حضرت ابوالفضل (ع) و سایر نیرو‌های مسلح را فراموش نخواهد کرد عنوان کرد: لازم است که صاحب‌نظران در این هفته، ناگفته‌های آن روزگار را برای نسل جوان بیان نمایند. 
 
وی با بیان اینکه نظام سلطه در هر کشوری برای اینکه حاکم شود، روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرد تصریح کرد: دشمن با نفوذ و تبلیغ ناامیدی، تخریب اقتصاد کشور، با دست‌درازی افراد فاسد به بیت‌المال و گسترش بدحجابی به دنبال پیشبرد اهداف خود است. 
 
خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بدحجابی اولین سنگر است که دشمن می‌خواهد به آن برسد بیان کرد: باید هوشیار بود چرا که دشمن حیله‌گر، بدحجابی را طراحی می‌کند و متاسفانه افراد غافل به این نقشه دشمن عمل می‌کنند. 
 
شاهرخی با بیان اینکه نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند افزود: نباید عده‌ای مخرب، فرهنگ بد‌حجابی را ترویج دهند لذا همگی تلاش کنند تا با قدرت و نظم این وظیفه را به خوبی انجام دهند. 
 
وی با بیان اینکه همه دولت‌ها خدماتی را ارائه دادند ولی همگی در یک مسئله ضعف نشان دادند بیان کرد: آن ضعف حکمرانی اقتصادی است و باید مسئولان به این امر توجه داشته باشند و در تنظیم بازار و اقتصاد آن را برطرف کنند تا آرامش بهتری بر زندگی مردم حاکم شود. 
 
امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: در انتخاباتی که صورت می‌گیرد، امامان جمعه مُبلغ هیچ فرد و حزبی نیستند و وظیفه ما حمایت از فعالیت‌های سازنده است.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار