استاندار سیستان و بلوچستان:

ورودی‌های شهر زاهدان ساماندهی شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورودی‌های شهر زاهدان باید ساماندهی شود، گفت: طرح جامعی در زمینه ساماندهی شهر زاهدان و چشم انداز بلند مدت ارائه و روند پیشرفت و مراحل انجام طرح‌های عمرانی به طور دقیق نظارت شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ 15 September 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد کرمی روز یکشنبه در جلسه با تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی بر تسریع در انجام کار‌ها و پیگیری جدی امور تاکید و اظهار کرد: روند پیشرفت و مراحل انجام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی بایستی بطور دقیق نظارت شود تا مورد سوء استفاده برخی قرار نگیرد.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز مشکلات با برنامه‌ریزی و طراحی دقیق زمین‌های طرح مسکن به مردم واگذار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح و نقشه کمربندی زاهدان در اختیار شهرداری قرار گیرد، همچنین در زمینه گسترش فضای سبز به خصوص ورودی‌های شهر حتماً اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ادارات در زمینه زیباسازی و اجرای طرح‌های شهری همکاری لازم را برای رونق شهر داشته باشند افزود: با توجه به گسترش کارخانه‌ها و صنایع؛ شهر زاهدان به عنوان یک شهر صنعتی در آینده معرفی خواهد شد.

کرمی تصریح کرد: با توجه به معادن مس و طلا در سیستان و بلوچستان باید واحد‌های تولیدی ساخت طلا در این استان رونق بگیرد.

وی به گفته وی با توجه به تعهدات معادن باید کارخانه‌های فراوری مواد معدنی در سطح سیستان و بلوچستان ایجاد شود در حال حاضر برخی از این کارخانه‌ها خریداری شده و در حال راه‌اندازی هستند که با راه اندازی این کارخانه‌ها شاهد تحول استان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: شهر زاهدان مرکز تردد بسیاری از سیستان و بلوچستان و کشور‌های همجوار است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و طراحی لازم برای گسترش این شهر است.

وی اذعان کرد: برنامه ریزی شده؛ در میرجاوه به دلیل همجواری با کشور پاکستان، منطقه ویژه‌ای در این شهرستان راه‌اندازی شود.

کرمی با اشاره به آغاز طرح‌های بلند مدت برای توسعه استان در کنار دریا افزود: طرح‌های گردشگری، تفریحی و خدماتی برای شهرستان‌های جنوبی استان برنامه‌ریزی و اجرا شود، کار‌ها باید به صورت رقابتی انجام شود و انحصار در کار‌ها نباید وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار