مجوز ۳ سد در استان در حال بررسی است

معاون محیط زیست انسانی اداره محیط زیست استان ایلام گفت : مجوز 3 سد ورگر آبدانان، سد سیکان دره‌شهر و سد چناره چرداول است.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 12 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سارایی بیان داشت :  در سه سال دولت سیزدهم حدود ۱۳۰۰ مجوز احداث صادر شده است، از این تعداد حدود ۶۲۲ مورد به مرحله بهره‌برداری رسیده است و مجوز بهره‌برداری را از ما اخذ کرده‌اند.

وی افزود : از مجموع ۶۱ طرح بزرگ که در استان مطرح شده‌اند، ۹ مورد توانستند که مجوز لازم را دریافت کنند و در حال حاضر در مرحله مجوز ارزیابی زیست محیطی هستند، این مورد معمولاً برای طرح‌های بزرگ نظیر خط لوله ان جی ال دهلران، شهرک‌های صنعتی و تونل مطرح است.

سارایی ادامه داد : در بررسی کشوری رودخانه‌ها، دو رودخانه کنجان‌چم و سیمره استان ایلام در لیست بررسی کیفی قرار گرفتند، در واقع می‌توان گفت تقریبا کنجان‌چم در سال گذشته جز پاک‌ترین رودخانه‌های کشور بود.

وی تاکید کرد : مردم برای دریافت مجوز واحدهای خدماتی و تولیدی و دریافت تسهیلات خود، به یکی از ارگان‌هایی که باید مراجعه کنند محیط زیست است. یکی از دغدغه‌های محیط زیست سلامت شهروندان است.

سارایی گفت : در حال حاضر بیش از ۳ هزار واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی در این سامانه به ثبت رسیده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره محیط زیست استان ایلام مطرح کرد : بر اساس قانون، محیط زیست موظف است که هنگام شناسایی آلودگی‌ها نوع و میزان آن را تعیین کند، این نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی به روز و هزینه زیاد است، در مرکز اداره کل بیش از ۲۰ پارامتر در حوزه آب فعال است، در حوزه شهرستان‌های آبدانان، سرابله و ایوان سه آزمایشگاه غیرفعال داشتیم که با دریافت اعتبارات لازم آن‌ها نیز راه اندازی شده‌اند.

وی خاطرنشان  کرد: بر اساس ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، وظیفه سازمان محیط زیست پایش منابع و شناسایی آلاینده آب است به همین دلیل تقریباً تمام آب شربی که در شهرستان‌ها استفاده می‌شود ما منابع اصلی را کنترل و پایش می‌کنیم می‌توان گفت تقریباً منابع آب شرب ما از سلامت کافی برخوردار است. ممکن است نمونه‌های نادری از آلودگی آب‌ها وجود داشته باشد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار