عدم تکرار کاشت شاهدانه در استان

کد خبر: ۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم، سردار محمد شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته در آذربایجان‌غربی یک عده برای سودجویی، مال و منال بیشتر و روحیه زیاده‌خواهی اقدام به کشت شاهدانه کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: این در حالی است که برخی کشورهای همسایه نیز از این اقدام حمایت کرده و محصول شاهدانه را پیش خرید کردند.اما از زمانی که رسانه‌ها به روشنگری پرداخته و مردم نیز از مضررات و پیامدهای آنها آگاه شدند، کشت این محصول متوقف شد و هم اینک هیچ محصول شاهدانه‌ای در اراضی استان کاشته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه دشمنان استکباری در جنوب استان به سبب شرایط نامناسب کشور همسایه، مواد پیش‌ساز را به استان وارد کرده و نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با برخورد قاطع و بی‌امان خود موفق به کشف 22 تن پیش‌ساز مواد مخدر شدند.

شرفی گفت: اگر در جامعه شاهد توسل نیروی انتظامی به رویکرد کیفری مثل دستگیری، اعدام و زندانی کردن مجرمان هستیم به این سبب است که دستگاه‌های مختلف در وظایف خود کوتاهی کرده و به در موعود مقرر به روشنگری، آموزش، دلسوزی و اشتغال‌زایی نپرداخته‌اند.

شرفی افزود: دشمنان استکباری از دیرباز با نیات پلید خود برنامه‌ریزی بسیاری برای ضربه‌زدن به جوانان در اثر ضعف‌های اجتماعی و فرهنگی موجود جامعه زده‌اند برای مثال جشن‌های چهارشنبه آخر سال را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنند که عده بسیاری از جوانان تکه تکه و یا زخمی شده و خانواده‌ها عزادار شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون با روشنگری و تنویر افکار عمومی توسط علما، صاحبان قلم و رسانه شرایط به گونه‌ای شده که شاهد کاهش 76 درصدی کشفیات در منطقه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه برخی مسئولان نظام دچار غفلت و برخی دچار افراط امنیتی شده‌اند بنابراین با کمک رسانه‌ها باید غافلان را بیدار کرده و اجازه نداد که هر چیزی در جامعه امنیتی شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: هم‌اینک گام‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه شبکه ملی فرهنگ در آذربایجان‌غربی برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رسانه‌ها احکام توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور بوده و نقش بسیاری در احقاق حق شهروندی و فرهنگ‌سازی و شهرنشینی بر عهده دارند.

کریمی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های دیداری و شنیداری وظیفه دارند که به کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های دولتی آمده تا به کمک یکدیگر امنیت اجتماعی را در جامعه به وجود آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار