اشتغال و مسکن دو اولویت اصلی مورد نیاز روستائیان و عشایر

استاندار فارس گفت: عشایر قشر مولد و زحمتکش جامعه هستند و کشور وابسته به فعالیت های آنها است اما حقوقشان را به اندازه شایستگی و آنگونه که باید نتوانسته ایم ادا کنیم.اشتغال و مسکن دو اولویت اصلی عشایر و روستاییان است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه در همایش روز روستا و عشایر در شیراز افزود: سیاست کلی نظام آنچه که منطبق با قانون اساسی، فرمایشان امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب، اسناد بالا دستی و همچنین برگرفته از اعتقادات دینی ما است توجه به روستائیان و عشایر است.
وی ادامه داد: بر همی اساس، رویکردی که دولت سیزدهم و رئیس جمهور تحت نظارت رهبر معظم انقلاب و بر اساس دستورات ایشان دارد توجه به روستاها و عشایر است و دوران توجه جدی تر به این اقشار زحمت کش فرا رسیده است.
او اظهار داشت: البته توجه کردن و ارائه خدمات به روستائیان و عشایر با شعار محقق نمی شود بلکه باید در عمل ثابت کنیم که به آنها توجه کرده ایم.
وی گفت: باید یک توجه برنامه ریزی شده به روستائیان و عشایر استان داشته باشیم و بر همین اساس مقرر شد که روستاهای استان به ۱۰ قسمت تقسیم شود و از ابعادی که بیشترین نیاز روستائیان است مورد توجه قرار گیرند.
استاندار فارس، اشتغال و مسکن را دو اولویت اصلی مورد نیاز روستائیان و عشایر دانست و بیان کرد: اگر حتی بتوانیم آب، برق و گاز روستاها را تامین کنیم و برای آنها راه بسازیم اما در ایجاد اشتغال و مسکن موفق نباشیم نمی توانیم روستائیان را تشویق به ماندن در روستاها کنیم و آنها قطعا دست به مهاجرت خواهند زد.
ایمانیه افزود: در بحث اشتغال با توجه به خشکسالی سال های اخیر باید در کنار کشاورزی و دامداری به ایجاد شغل های دیگری همچون صنایع دستی در روستاها نیز توجه کنیم تا اگر خشکسالی تداوم داشت روستائیان بتواند امرا معاش آبرومندانه ای داشته باشند.
وی اظهار داشت: اگر از یک سو روستائیان را تشویق به ماندن در روستا، ازدواج و فرزندآوری کنیم باید در مقابل در فراهم کردن شرایط و تامین زمین برای ساخت مسکن آنها نیز بکوشیم.
استاندار فارس افزود: امیدواریم که در لایجه بودجه سال ۱۴۰۲ به شکل ظریفی بحث اختصاص زمین در روستاها به روستائیان برای ساخت مسکن حل و فصل شود.
ایمانیه، همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که با ایجاد واحدها و بخش هایی ویژه روستاها و عشایر، مباحث مرتبط با آنها را در تمامی بخش ها به شکل ویژه دنبال کنند و همچنین در ترتیبی اتخاذ کنند که در بودجه سالانه سهم روستاها و عشایر از اعتبارات استان نیز مشخص شود.
در این مراسم از تعدادی از بخشداران استان تقدیر شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار