پلیس: ۵۰۰ نقطه رفسنجان نیاز به نصب دوربین دارد

فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت و حفظ آن نیاز به نصب دوربین در سطح شهرستان است گفت: ۵۰۰ نقطه از شهرستان نیاز به نصب دوربین دارد تا از سرقت و ایجاد ناامنی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، سرهنگ اکبر نجفی روز چهارشنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران افزود: دهیاری ها و شهرداری باید نسبت به نصب این ابزار اقدام کنند البته قول هایی داده شده و در حال انجام است.

وی اظهارداشت: در بحث سرقت خودرو اگر مردم همکاری کنند با نصب جی پی اس روی خودرو در کمترین زمان ممکن خودرو سرقتی کشف خواهد شد و این کوچکترین کاری است که متاسفانه انجام نمی شود.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد خودروهای سرقتی امسال توسط پلیس کشف شده اما این خودروها کمترین ابزار ایمنی اعم از دزدگیر یا قفل فرمان و جی پی اس نیز نداشتند.

وی در ادامه از کاهش ۳۹ درصدی سرقت از مغازه نسبت به سال گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه اماکن دولتی سه درصد کاهش، موتور سیکلت ۶ درصد کاهش سرقت و در خودرو ۱۰ درصد افزایش سرقت را داشتیم و این در حالی است که این خودروها وضعیت ایمنی پایینی داشتند.

سرهنگ نجفی گفت: سال گذشته ۴۹ درصد کاهش سرقت احشام را داشتیم و در مجموع ۲۰ درصد سرقت در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته در این زمینه افزایش را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشفیات موادمخدر هم از جمله تریاک، شیشه و هرویین ۶۹ درصد افزایش کشف داشتیم و تنها در یک مورد ۲۲ کیلو کشف شیشه در روز گذشته انجام شده است.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: در تصادفات درون شهری بیش از ۶۵ درصد کاهش مرگ و میر نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی تصریح کرد: در بحث خرده فروشی موارد مخدر امسال ۲۱۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و ۳۹ درصد افزایش دستگیری نسبت به سال گذشته را داشتیم.

سرهنگ نجفی خاطر نشان کرد: کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان نداریم و امروز یکی از نگرانی های ماست، نیروی انتظامی توان این را دارد تا ظرف ۲۴ ساعت تمام معتادان را جمع آوری کند؛ خیلی از شهرستان ها پیشقدم شده اند و این موضوع انجام شده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: با وجود افزایش جرایم اینترنتی اما بیش از ۹۱ درصد جرائم اینترنتی توسط پلیس فتا کشف شده است.

وی با بیان اینکه در بحث احتکار و کالای قاچاق بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال امسال کالای قاچاق کشف و ضبط شد تصریح کرد: در سال جاری ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی رفسنجان ادامه داد: تاکنون در سال جاری حدود ۴۰۰ سارق دستگیر شدند که ۱۷ نفر سارق مسلح و ۲۰ نفر سارق به عنف بودند؛ همچنین ۴۸ محتکر نیز بازداشت شده اند.

نجفی خاطر نشان کرد: ۱۷۱ کارگاه ضایعاتی در شهرستان تاکنون منع فعالیت شدند.

فرمانده انتظامی رفسنجان در بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز نیز بیان کرد: هیچ فرد و سازمانی حق به کارگیری اتباع غیرمجاز را ندارد و در صورت مشاهده فرد سه تا شش ماه حبس دارد.

وی افزود: ساماندهی اتباع شروع شده و یکی از مطالبات جدی استان است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار