ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برای برگزاری اردوهای راهیان نور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان همکاری لازم برای برگزاری اردوهای راهیان نور را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 29 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری در نشست ستاد راهیان نور استان مرکزی، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان در برگزاری اردوهای راهیان نور باید مشارکت گسترده داشته باشند و همکاری‌های مادی و معنوی را برای اعزام زائران به مناطق عملیاتی و برگزاری هرچه بهتر این اردوها داشته باشند.
وی ادامه داد: هیچ‌ عذر و بهانه برای عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه با شکوهتر اردوهای راهیان نور در استان مرکزی پذیرفته نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآورشد: اردوهای راهیان نور از جمله موضوعات مهم امروز در حوزه جهاد تبیین است و با توجه به توطئه‌ها و جنگ نرم دشمنان نظام و اسلام ضرورت برگزاری این اردوها در جامعه احساس می‌شود.
نظری ادامه داد: جوانان باید بدانند رزمندگان اسلام چگونه در برابر بیش از ۴۰ ابر قدرت جهان ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.
وی یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب که هرکجا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم از آن ناحیه کشور ضربه خوردیم و بر این اساس تمامی مسئولان استان وظیفه دارند با برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور زمینه آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآور شد: اردوگاه‌های راهیان نور در استان اهواز در شان مردم استان نیست و نیاز است سهمی از شرکت‌ها و کارخانه‌های استان برای بازسازی این اردوگاه‌ها اختصاص یابد.
معاون اجرایی سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: پشتیبانی از اردوهای راهیان نور در حوزه‌های جابه جایی، تامین مکان‌های اسکان در استان خوزستان و تغذیه از جمله نیازمندی های این حوزه است.
سرهنگ محمد رضا بیگ محمدی افزود: اردوهای راهیان نور در بودجه سال جاری مورد غفلت واقع شده بود که با تذکر و پیگیری‌های انجام شده بودجه این اردوها اصلاح شد.
مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: اردوهای راهیان نور ۲ موضوع مهم شامل مشارکت در بازسازی اردوگاه‌های این استان در استان خوزستان و حضور اقشار مردم در برگزاری هرچه بهتر این اردوها دارد.
سرهنگ محسن ربیعی افزود: استان مرکزی سه اردوگاه در استان خوزستان دارد که ظرفیت فعلی این اردوگاه‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.
وی ادامه داد: اردوگاه شهید زین‌الدین مشترک بین استان مرکزی و استان قم است که ۹۰ درصد این اردوگاه در اختیار استان قم و ۱۰ درصد آن در اختیار این استان قرار دارد و زیر ساخت‌های مورد نیاز این ۱۰ درصد آماده و مشکلی در این اردوگاه وجود ندارد.
مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه روح الله استان مرکزی یادآورشد: اردوگاه شهید مسعودیان اهواز از دیگر اردوگاه‌های این استان در استان خوزستان است که این اردوگاه به صورت سوله بوده و ظرفیت ۲ طبقه شدن در این اردوگاه برای اسکان خواهران و برادران وجود دارد.
سرهنگ ربیعی افزود: اردوگاه شهید آنجفی شهرستان خرمشهر نیز از دیگر اردوگاه‌های استان مرکزی در استان خوزستان است و ۱۷ هزار متر زمین در این اردگاه در اختیار استان است.
وی ادامه داد: پنج هزار متر این اردوگاه ظرفیت سازی شده و ۱۲ هزار متر آن باقی مانده که با توجه به استقبال سایر استان‌ها برای حضور در اردوهای راهیان نور استان خوزستان و امکان اختصاص این زمین به سایر استان‌ها نیاز است دیوار کشی، محوطه سازی، احداث نمازخانه و سالن غذا خوری در این اردوگاه در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار