استاندار تهران: ذخایر آبی استان نامطلوب است

استاندار تهران گفت: ذخایر آبی در استان نامطلوب است و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند تا با صرفه جویی مناسب بتوانیم این خشکسالی را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 16 June 2022

استاندار تهران

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری روزپنچ شنبه در جریان سفر به شهرستان رباط کریم و بازدید از مخازن و خط انتقال آب به این شهرستان با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی در استان تهران اظهار داشت: ۶۴۰ میلیون مترمکعب ذخایر آب سدهای استان تهران است که صرفه جویی مردم‌را در مصرف آب می‌طلبد.

وی با اشاره به کارهای بزرگ آبی در استان تهران افزود:در جریان بازدید از شهرک صنعتی مامونیه ( در حاشیه شهر پرند) سفارش ساخت ۷۰ مخازن داده شده و ۳۷۰ مخزن بزرگ آبی دیگردر نقاط مختلف استان تهران ساخته خواهد شد تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار تهران تصریح کرد: مخازن های آب به عنوان شاهکارهای مدیریتی مجموعه آب و فاضلاب است که در پدافند غیرعامل برخی مخازن ساخته شده است.

وی افزود: بحث فنی مدیریتی و اجرایی مجموعه آب و فاضلاب کارهای بزرگی را شروع کرده که اگر به نتیجه برسد قسمتی از نیازها و ضرورت ها را برطرف می کند.

منصوری با اشاره به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب پرند گفت: برای تامین منابع برنامه ریزی کردیم که به محض تکمیل زیر ساخت تامین منایع هم حل می شود و به مشکلی بر نمی خوریم.

وی در ادامه محوریت اصلی خط الغدیر دو را ۳۳ کیلومتر دانست و گفت : حدود ۲۹ کیلومتر آن اجرا شده است و الباقی آن تا ۳ ماه آینده تکمیل خواهد شد ودر صورت تکمیل ظرفیت جابجایی آب برای جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر را دارد.

مسئولان شهرستان و امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم استاندار تهران را در این بازدید ها همراهی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار