پیش بینی وزش بادو اوجگیری شدت ذرات معلق گرد و غبار در هوای مشهد

معاون پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت همزمان کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی بر اثر وزش باد در روزهای اخیر، عامل اصلی آلودگی هوای مشهد و افزایش ذرات گرد و غبار است.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 06 April 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد عرفانی با بیان این مطلب اظهار کرد: افزایش شدت وزش باد در روزهای اخیر موجب تقویت کانونهای داخلی و خارجی و تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از گرد و غبار ناشی از فعالیت این کانونها شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تاثیر هوای مشهد از کانون خارجی هرات در افغانستان و کانون داخلی در جنوب و جنوب شرقی در شهرهای گناباد و خواف است.

معاون محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد:با توجه به فعالیت کانونهای خارجی و داخلی گرد و غبار، پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده هوای شهرستان سرخس نیز تحت تاثیر کانون صحرای "قره قوم" در ترکمنستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی از شدت گرد و غبار در هوای مشهد کاسته خواهد شد، افزود: اما روز جمعه با توجه به پیش بینی وزش باد شاهد اوجگیری شدت ذرات معلق گرد و غبار در هوای این شهر خواهیم بود.

عرفانی اظهار کرد: شاخص کنونی و میانگین ۲۴ ساعت هوای مشهد برای تمامی افراد ناسالم است و توصیه می‌شود بیماران قلبی، بیماران تنفسی، زنان باردار و کودکان از حضور در بیرون منزل خودداری کنند.

گفتنی است از سه روز پیش هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی قرار گرفته است و امروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای این شهر تا ۱۸۸ ای.کیو.آی که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای تمامی افراد است، هم رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار