معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

اجرای طرح‌های زیست ‌محیطی در مدارس بوشهر

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر، از اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در مدارس این استان خبر داد
کد خبر: ۱۰۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 30 September 2015
تابناک بوشهر: حسن قلندری در گردهمایی معلمان طرح "محیط یاران" دانش‌آموز دشتستان اظهار داشت: در راستای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی و تقویت برنامه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.
 
به گزارش تابناک بوشهر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: ما در قبال محیط زیست، رسالت بزرگی بر گردن داریم، چرا که باید از این امانت الهی به خوبی نگهداری و به نسل‌های آینده منتقل سازیم.
 
قلندری تصریح کرد: بدون تردید مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان بوشهر وجود دارد و این مشکلات بیانگر لزوم فرهنگ سازی و تلاش در راستای آشتی با طبیعت است.
 
وی از اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: سال گذشته مدرسه‌ای تحت عنوان "مدرسه سبز" به نام شهید محیط بان؛ کشاورز در بردخون ثبت شد و 30 مدرسه طرح همیار محیط زیست فعالیت خود  در ارتباط با محیط زیست شروع کردند و امسال نیز شاهد اجرای طرح محیط یار دانش‌آموز در مدارس دشتستان خواهیم بود.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان گفت:سال گذشته با مشارکت سمن های خارج از استان، دوره های آموزشی  برگزار شد و نیاز داریم  مبلغ سمن های زیست محیطی که نیاز استان مدیر آموزش و پرورش دشتستان از حضور 17 هزار دانش‌آموز دشتستانی در طرح محیط‌یار خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح محیط یار دانش‌آموز، از جمله طرح‌هایی است که در راستای دوستی با طبیعت و نگهداری از محیط زیست، از سال جاری برای 17 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دشتستان اجرا می‌شود.
 
مدیرآموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این آیین اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و محیط زیست کشور داشتیم، موفق به کسب تأییدیه این نهادها درارتباط با اجرای طرح زیست محیطی "محیط یار دانش‌آموز" در دشتستان شدیم.
 
سیدحسن لواسانی فرد افزود: این طرح، امروز به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه حدیث برازجان اجرایی می‌شود و پس از آن، با کمک جزواتی که در اختیار مربیان و مدیران مدارس ابتدایی قرار خواهد گرفته، آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه پرورش دانش‌آموزان همیار و دوستدار محیط زیست، به آنان داده خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: بسته‌های آموزشی خاصی تدوین و آماده شده که در اختیار مدارس ابتدایی قرار خواهد گرفت تا با کمک آن، به دانش‌آموزان یاد دهند که چگونه با محیط زیست خود روبرو شده و از آن نگهداری کنند. بوشهر باشیم.

گفتنی است در پایان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر به همراه رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، از دبستان حدیث برازجان به عنوان مدرسه نمونه مجری طرح محیط یار دانش آموز بازدید کردند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار