هزینه بازسازی سینمافلسطین20میلیاردریال

استاندار همدان گفت: 20 میلیارد ریال صرف بازسازی سینما فلسطین همدان شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 01 October 2015
 استاندار همدان گفت: 20 میلیارد ریال صرف بازسازی سینما فلسطین همدان شده است.

به گزارش ایرنا؛محمد ناصر نیکبخت افزود: برخی از هنرمندان و شهروندان خواستار نامگذاری الوند بر این سینما بودند اما فلسطین بخشی از سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه فاجعه منا نتیجه بی کفایتی سعودی ها است اظهار کرد: به دلیل اعلام عزای عمومی در فاجعه منا، افتتاحیه جشنواره فیلم نوجوان در همدان برگزار نشد که این اقدام بسیار شایسته بود امیدواریم اختتامیه باشکوهی را شاهد باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان میزبان شایسته ای برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان است افزود: دبیرخانه دائمی فیلم نوجوان در همدان فعال باشد و این مهم متعلق به پایتخت تاریخ و تمدن است.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا به جای صدای شادی، صدای جنگ و خشونت به گوش می رسد و نوجوانان در این خشونت ها و جنگ ها قربانی می شوند.

نیکبخت کودکان و نوجوانان را آماده یادگیری بهترین فرهنگ دانست و با بیان اینکه بهترین فرهنگ متعلق به ایران زمین است افزود: از طریق هنر می توان فرهنگ را حفظ کرد.

وی ادامه داد: سینما و فیلم می تواند نکوهش جنگ و خشونت را به کودکان و نوجوانان منتقل کند و به همین دلیل برای برگزاری جشنواره فیلم تلاش می شود.

وی با بیان اینکه استان آمادگی انجام کارهای فرهنگی را دارد گفت: رسانه های استان از بدو ورود به استان خواستار بازگرداندن جشنواره به همدان و بازسازی سینمافلسطین بودند و امروز خوشحالم که این مطالبات محقق شده است.

چراغ سینما فلسطین همدان از شش سال قبل به علت بازسازی خاموش بود که امروز با حضور مهمانان کشوری و استانی بار دیگر فعالیت این سینما از سر گرفته شد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان چهارم تا هشتم مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار