برگزاری جشنواره شناخت سنت‎‎های شهر خاتم

جشنواره خاتم‎‎شناسی تا نيمه اسفندماه در محل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم داير است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ 04 March 2015

به گزارش تابناک یزد،"حمید مشتاقیان" سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم در اين باره اظهار كرد: جشنواره خاتم‎‎شناسی که در راستای طرح "یزدشناسی" به منظور تحقق پیوند فکری و فرهنگی نسل حاضر با گذشتگان برای درک حقایق، بررسی ریشه دینی، آداب و رسوم مردم، حفظ و احیای هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی، برپا شده است.

وي استفاده بهینه از ظرفیت‏‏های بالقوه فرهنگی و هنری، بومی و محلی، فراهم سازی زمینه مناسب جهت پرورش حس وطن‎‎دوستی، بهره‏‏مندی از توانمندی و تجارب مشاهیر، مفاخر، چهره‎‎های علمی و غيره، حفظ و پایبندی به سنت‏‏ها و ارزش‌‌های رایج ملی و تقویت و گسترش اشتیاق همگانی نسبت به پایبندی به این ارزش‎‎ها و سنت‎‎ها را از ديگر اهداف اين جشنواره ذكر كرد.

مشتاقيان تصریح کرد: این جشنواره با رویکردی پژوهش محور ضمن پژوهش، بازدیدکنندگان را با جنبه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی منطقه خود آشنا می‎‎کند.

به نقل از ایسنا، وي خاطرنشان كرد: اين جشنواره با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش خاتم در خانه دكتر صالحي، محل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، آغاز به كار كرده و تا نیمه اسفند ماه داير خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار