پیش بینی موج جدید کرونا تا اوایل بهمن

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون، پیش بینی می کنم تا اواخر دی و اوایل بهمن موج جدید آغاز شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 28 December 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی بود که کیت تشخیص اُمیکرون را در اختیار گرفت و در حال حاضر تمامی استان‌های همجوار نمونه‌های مشکوک به این سوش را به اراک ارسال می کنند و اگر در اراک تایید شود به مرکز پژوهش متالورژی رازی به منظور تعیین توالی ژنی ارسال می شود.
وی یادآورشد: نوع اُمیکرون از سرعت انتقال بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در مدت زمانی کوتاه افراد زیادی را درگیر کند به همین دلیل رعایت پروتکل ها همچنان باید در صدر اولویت ها قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اینکه مردم فکر می کنند این سوش سبک تر از پیک های دیگر است، درست نیست، زمانی که ویروس در جریان و گردش قرار گیرد مجدد حالت تهاجمی خود را پیدا می کند و بستری و مرگ و میر افزایش می یابد بر همین اساس مردم باید واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها جدی بگیرند.
دکتر جمالیان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ۹۱ درصد جامعه هدف استان یک دز و ۸۱ درصد نیز دو دز واکسن را دریافت کرده اند و در برخی از افراد نوبت دز سوم و یادآور است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور دسترسی راحت تر مردم به مراکز واکسیناسیون، در حال حاضر تمامی مراکز جامع سلامت در استان در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می‌دهند و تنها کافی است افراد برای تزریق به اولین مرکز جامع سلامت در محله خود مراجعه کنند، در مصلی بیت المقدس همچنان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳.۳۰ و ۱۴.۳۰ تا ۱۹ تزریق انجام می‌شود، همچنین در خیابان هپکو نیز کلینیک ساعی صبح ها فعال است و در صورت افزایش استقبال شیفت کاری این مراکز برای واکسیناسیون افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه تنوع واکسن در استان بسیار بالاست و انواع واکسن‌ها در اختیار است و مشکلی وجود ندارد، افزود: افرادی که سینوفارم دریافت کردند بهتر است همچنان سینوفارم تزریق کنند، دریافت کنندگان اسپوتنیک برای دز دوم یا سوم واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک و دریافت کنندگان آسترازنکا نیز برای دزهای بعدی آسترازنکا یا پاستوکووک تزریق کنند.
وی گفت: به منظور سهولت در دسترسی، در حال حاضر تمامی مراکز جامع سلامت در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار