آموزش مربیان بهزیستی خراسان شمالی برای نگهداری سالمندان در منازل

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۷۰ نفر از مربیان ما برای خدمات‌رسانی به سالمندان در منازل آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 26 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد قزی اظهار داشت:این مربیان پس از آموزش‌های لازم با حضور در منزل سالمندان،خدمات مورد نیاز را به آنان ارائه می‌دهند.

قزی تصریح کرد:هم‌اکنون 290 نفر از سالمندان در سه مرکز روزانه و سه مرکز شبانه‌روزی استان نگهداری و خدمات‌رسانی می‌شوند و حدود 6 هزار نفر از سالمندان نیز تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

وی با اشاره به روند رو به افزایش جمعیت سالمندان در استان،گفت:رویکرد ما،عدم پذیرش سالمندان در مراکز شبانه‌روزی است و در تلاش هستیم تا خدمات موردنیاز این قشر از جامعه در منازل و در کنار خانواده‌ها انجام شود.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان شمالی،افزود:هم‌ اکنون دو مرکز شبانه‌روزی برای بانوان در بجنورد و شیروان دایر است و یک مرکز شبانه‌روزی نیز در بجنورد به مردان سالمند خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد:مراکز روزانه نیز در شهرهای اسفراین و شیروان فعال است.

قزی گفت:مجوز راه‌اندازی یک مرکز نگهداری و خدمات‌رسانی به سالمندان مرد در مرکز استان گرفته‌شده است که ظرفیت پذیرش 50 سالمند را دارد.

وی اظهار داشت:متأسفانه فرزندان پس از سپردن والدین به مراکز،سراغی از آنان نمی‌گیرند و دغدغه و گلایه مهم سالمندان در مراکز شبانه‌روزی ما،چشم‌ انتظاری برای فرزندان و عدم مراجعه آنان برای دیدار با والدین است.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:70 نفر از مربیان ما برای خدمات‌رسانی به سالمندان در منازل آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و با حضور در منزل،خدمات موردنیاز آنان را ارائه می‌دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار