بی نظمی و سرخوردگی در فضای سیاسی کهگیلویه
این واژه مدتی است که به یک واژه حساسیت زا برای سازندگان خود تبدیل شده است و احتمالا سازندگان آرزو می کنند که ای کاش این واژه برای همیشه از فضای سیاسی کهگیلویه ، حذف شود !
کد خبر: ۹۹۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ 04 October 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی است که فضای سیاسی حوزه انتخابیه کهگیلویه به شدت بی نظم و سرخورده از بی مهری ها از استان تا سطح ملی است . وضعیت به گونه ای شده است که تقریبا همه زور و اقدام متولیان حاکم بر مناسبات سیاسی قانونی به همان حوزه کهگیلویه معطوف شده است و تقریبا از ساختار قدرت در استان و سطح ملی بی بهره است ! برنامه ها نامشخص است ، بزرگنمایی جایی اقدام و عمل واقعی را گرفته است ! کسی پاسخگوی وضعیت موجود نیست و در مجموع هر روز خبری نا امید کننده از حوزه سیاسی شهرستان های کهگیلویه مخابره می شود .
وضعیت به گونه ای است که کسی برنامه مشخصی ندارد و البته به نظر می رسد توانی هم نمانده و کسی هم حاضر به کمک نیست . دلیل هم دارد ! بی رحمی سیاست و تلاش برای کسب منافع حداکثری رقبا!
تلخ ترین واژه برای برخی سیاسیون کهگیلویه !
"عزت" مدتی است که به یک واژه حساسیت زا برای سازندگان خود تبدیل شده است و احتمالا سازندگان آرزو می کنند که ای کاش این واژه برای همیشه از فضای سیاسی کهگیلویه ، حذف شود !
این واژه در زمان قبل از انتخابات مجلس وارد فضای سیاسی تبلیغاتی کهگیلویه شد و تاکنون دو مدعی آن برای آوردنش به کهگیلویه ، قربانی اصلی آن بوده اند ! این واژه برای دو تن از سیاسیون کهگیلویه ، یعنی موحد به عنوان نماینده مردم در مجلس و دارا کریمی نژاد به عنوان فرماندار کهگیلویه ، به شدت بی رحم عمل کرده است !
ماجرای موحد که طرفداران وی به شدت بر طبل بازگرداندن عزت به کهگیلویه در نقد عملکرد عدل هاشمی پور نماینده سابق این حوزه انتخابیه می کوبیدند آنقدر بی رحم برای موحد عمل کرد که تقریبا می توان گفت همه اقتدار و شوکت سیاسی گذشته وی را یکجا گرفت و وی را به یک بازنده واقعی در سیاست تبدیل کرد !
این شکست انقدر فاحش بود که پس از انتخابات واژه "عزت" هیچ جایی بر زبان سازندگانش جاری نشد چرا که موحد نه توانست ، جای خوبی در مجلس نسبت به نماینده سابق پیدا کند و نه توانست در پیگیری پروژه ها همانند نماینده سابق موفق باشد !
فرماندار کهگیلویه بازنده دوم واژه عزت!
دارا کریمی نژاد را می توان دومین قربانی واژه "عزت" نامید چرا که وی یکی از افرادی بود که از این واژه در زمانی برای طعنه به وضعیت نفوذ سیاسیون کهگیلویه (احتمالا نماینده سابق) در ماجرای تودیع و معارفه فرمانداران دو شهرستان کهگیلویه و گچساران استفاده کرد !
کریمی نژاد در واکنشی طعنه آمیز با انتشار پست اینستاگرامی زیر و در مقایسه دو تودیع معارفه شلوغ فرماناران گچساران و خلوت کهگیلویه ، از عزت از دست رفته کهگیلویه سخن گفت!
واژه ای که همچنان از مدعیان قربانی می گیرد !
شاید دارا کریمی نژاد فکر نمی کرد روزی همین واژه به شیوه ای بسیار سخت خود وی را قربانی کند ! ماجراهای بسیار ناامید کننده روز حضور وزیر کشاورزی در کهگیلویه و راه ندادن وی به عنوان فرماندار در جلسه بررسی انتقال آب به چهار شهرستان و همچنین عدم برگزاری شورای اداری شهرستان در حالی که در همه شهرستان ها وزرا در شورای اداری شرکت کرده بودند ، نکته ای تاریک در کارنامه کریمی نژاد برای همیشه خواهد ماند !
مدتی پس از پایان سفر وزیر کشاورزی به کهگیلویه ، فضای مجازی به شدت بر علیه دارا کریمی نژاد انتقادی بود که نهایتا وی در واکنش به عدم برگزاری شورای اداری ادعا کرد که خود مانع برگزاری آن شده است البته عده ای دیگر ادعا می کنند که وزیر کشاورزی گفته من با اینگونه مدیران دولت قبل لزومی برای نشست نمی بینم و حاضر به حضور در نشست شورای اداری کهگیلویه نشده است (البته این ادعا در فضای مجازی و غیر رسمی مطرح شده است و سندیتی ندارد) ولی به هر جهت هر چه که باشد نشان دهنده عزت برای کهگیلویه و شوکت بلاد شاپور با محوریت فرماندار نمی تواند باشد!
یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد هم مطلبی به شدت انتقادی در این زمینه نوشته است با عنوان :
سفر استانی رئیس جمهور و نهایت ذلت برای کهگیلویه
در این یادداشت آمده است ، مدعیان عزت آنچنان بر این طبل توخالی کوبیدند و در فضای حقیقی و مجازی تکرارش کردند که هر کس اینان را نمی شناخت و از تفکراتشان بی اطلاع بود فکر می کرد وای اگر زمام امور را به دست بگیرند چه می شود؟
در رؤیا و خیال خام خود برای کهگیلویه اوج رفیع جایگاه را متصور بودند
 در این ميان حتی رگ غیرت جناب دارا کریمی نژاد که از قضا مسئولیت فرمانداری شهرستان لنده را یدک می کشید احساس تکلیف کرد و در این باب مطالبی نوشت.
او مراسم تودیع و معارفه فرمانداران کهگیلویه و گچساران را  که بنا به تصمیمات مدیران ارشد استان به لحاظ کمی متفاوت برگزار گردیده بود را دست آویز قرار داد و مدعی شد چون در جلسه کهگیلویه ای ها مقامات استانی کمتری حضور داشته اند پس شوکت بلاد شاپور از دست رفته است و عزتش کاهش یافته است!!!  او فریاد بر آورد که در نام استان (کهگیلویه و بویراحمد) که زمانی سرآمد بوده ایم اکنون (واو) آن هم نیستیم.
جناب دارا کریمی نژاد مثلا خود را هم در بوجود آمدن این قضیه هم مقصر دانست در حالیکه در حقیقت نوک پیکان حمله اش متوجه نماینده وقت در مجلس یعنی عدل هاشمی پور بود و قصدش بر این بود تا شاید از آب گل آلود ماهی بگیرد!!!
کریمی نژاد که خود را تئوریسین اصلاحات می دانست اما بر کسی پوشیده نیست که تمام قد در جهت نماینده فعلی حرکت کرد و فقط بر روی تریلی نطق انتخاباتی اش حضور نیافت.
خرده ای بر او وارد نمی دانیم زیرا در تشخیصش به این ایجاب رسید.
دست بر قضا و با دست در دست هم دادن ابر و باد و مه و خورشید و فلک آرزویش حاصل گردید و خود نیز سکاندار فرمانداری کهگیلویه را در دست گرفت.
در اینکه بالاترین مقام اجرایی هر شهر فرماندار است که در باب وظایف و اختیارات، در حکم استاندار برای آن شهرستان هم هست ، جای هیچگونه بحث و شبهه ای وجود ندارد.
در زمان صدارتش نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگاواتی پادوک دهدشت که قبل تر جزء طرح های اولویت دارش اعلام نموده بود را خبردار نشد تا بارگیری و انتقال دادند که پس از هیاهوی رسانه ها و شبکه های اجتماعي ، در مصاحبه ای اعلام کرد که برای تغییر راندمان و بهبود کیفیت انتقال داده شده اند و ظرف 2 ماه آینده بر می گردند که همچنان جوابی ندارد.
اخیراً رئیس جمهور به استان آمد و نماینده اش (وزیر جهاد و کشاورزی) را به کهگیلویه فرستاد.
دکتر سید جواد ساداتی نژاد در میان بهت همگان ، دارا کریمی نژاد را به جلسه بررسی وضعیت پروژه آبرسانی به 4 شهر راه ندارد که بنا بر شنیده ها وساطت یکی از اعضای شورای تأمین نیز راه به جایی نبرد.
ماجرا به همین جا ختم نشد و برنامه شورای اداری که معمول ترین و جا افتاده ترین برنامه سفر هر مقام عالی رتبه دولتی است که در آن نیازمندی ها بررسی و چشم اندازها مصوب می شوند نیز کنسل گردید تا وزیر محترم جهاد و کشاورزی (نماینده مستقیم رئیس جمهور) راهی شهرستان چرام و سپس استان گردد.
دارا کریمی نژاد در مصاحبه با یکی از رسانه ها که بیشتر به تلاشی برای اعاده حیثیت شباهت داشت ، اعلام کرد : جلسه شورای اداری با پیشنهاد خودم لغو گردید که مصداق عذر بدتر از گناه است و نیازمند توضیحات لازم.
اما آنچه که قابل ذکر است لزوم، ضرورت و وجوب تشکیل شورای اداری در شهرستان کهگیلویه بود تا از رهگذر آن منافع لازم و مکفی در جهت توسعه و برون رفت از محرومیت، عاید شهرستان گردد که به یقین می‌توان پیش بینی کرد همین امر نیز مطلوب و دلخواه فرماندار شهرستان نیز می باشد.
بی شک، اگر کریمی نژاد می دانست که امروز چنین وضعیتی برایش پیش می آید دیروز در صفحه شخصی اش به موضوع شوکت بلادشاپور نمی پرداخت.
خوب است که یک بار دیگر قلم را به چرخش درآورد و بگوید الان در کجای نام کهگیلویه و بویراحمد قرار داریم؟
سخن آخر!
آنچه که در مطلب بالا عنوان شد در وهله اول یادآوری برای سیاسیونی است که از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده می کنند در حالی که شاید فکر می کنند مرگ فقط برای همسایه است و فکر نمی کنند که استفاده ابزاری از واژه ها می تواند گاها همانند تیر کمانه کرده به خود آن ها برگردد !
و در آخر اینکه اتفاقات یکی دو سال اخیر نشان داده است که واژه "عزت" به شدت مشتاق به قربانی کردن سازندگان خود در کهگیلویه است و احتمالا هنوز دست از سر سازندگان خود بر نخواهد داشت !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار