جلسه امروز شورای ششم شهر کرمانشاه هم به نتیجه نرسید و  این بار جلسه به دلیل غیبت دو عضو شورا(سیداحسان احسانی و سیدمیثم موسوی اجاق) از رسمیت افتاد و شوراییان نتوانستند انتخابات هیات رییسه را برگزار کنند.
کد خبر: ۹۸۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 24 August 2021

در حالی که شورای شهر بسیاری شهرهای کشور بیش از دو هفته است فعالیت خود را آغاز کرده و امورات را پیگیری می کنند، شورای شهر کرمانشاه هنوز نتوانسته هیات رییسه خود را مشخص کند!

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، امروز(دوم شهریور) برای چندمین بار به دعوت فرماندار کرمانشاه، اعضای شورای شهر کرمانشاه در فرمانداری حاضر شدند تا شاید این بار انتخابات هیات رییسه شورا برگزار شود، اما با غیبت دو نفر از اعضای شورا(سیداحسان احسانی و سیدمیثم موسوی اجاق)، جلسه به حد نصاب نرسید و از رسمیت افتاد.

 فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با انتقاد شدید از این وضعیت گفت: گفته بودم دیگر جلسه ای در فرمانداری برگزار نمی کنم و این جلسه تنها به دستور استاندار کرمانشاه برگزار شده است.

وی افزود: علی رغم صحبت ها و رایزنی های صورت گرفته، امروز به دلیل غیبت دو نفر از اعضای شورا، جلسه از رسمیت افتاده است.

رنجبر گفت: قطعا گزارش این عدم حضور و غیبت ها به هیات حل اختلاف استان ارائه خواهد شد. مرجع قانونی تصمیم گیری در این زمینه هیات حل اختلاف است و این روندی است که قانون مشخص کرده و این میان فرماندار اختیاری ندارد.

وی تاکید کرد: اگر اختیار با بنده بود که همان جلسه اول این موضوع را تعیین تکلیف می کردم، اما متاسفانه بر اساس قانون اختیاری ندارم.

رنجبر گفت: شهر و مردم در شرایط سخت اقتصادی هستند و در این شرایط یک روز فرصت سوزی هم جایز نیست و این وضعیت که هنوز هیات رییسه شورا مشخص نشده قابل قبول نیست.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه کار و امور مردم و شهر روی زمین مانده تاکید کرد: شورای شهر باید انتخابات هیات رییسه را برگزار کرده و کمیسیون ها را تشکیل دهد و از طرفی باید به سرعت سرپرست شهرداری را تعیین کند.

رنجبر در خصوص تعیین تکلیف دو عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه که با نظر هیات مرکزی نظارت صلاحیتشان تایید نشده، گفت: طبق قانون دو عضوی که آرای آنها از سوی هیات مرکزی نظارت باطل اعلام شده یک ماه فرصت دارند تا وضعیت را روشن کنند و اگر تکلیف مشخص شده و کار آنها ظرف یک ماه یعنی تا 18 شهریور درست شود به شورا برمی گردند، در غیراینصورت از 18 شهریور از دو عضو علی البدل برای حضور در شورای شهر دعوت می شوند.

هاشم درویشی عضو شورای شهر کرمانشاه هم در این جلسه با بیان اینکه دغدغه اعضای شورا هم برگزاری هرچه سریعتر انتخابات هیات رییسه است گفت: مشکل این است که تعیین تکلیف این موضوع به تعیین تکلیف وضعیت دو عضو دیگر شورا بستگی دارد.

وی افزود: چه آن دو نفری که برگردند و چه دو نفر علی البدلی که به جمع شورا اضافه شوند، می توانند این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

درویشی با تاکید بر اینکه امورات شهر در حال انجام است گفت: در خصوص بحث انتخاب سرپرست شهرداری این نکته را باید متذکر شد که آقای طلوعی مسیر قانونی را برای استعفا طی نکرده و تازمانی که این مسیر قانونی را نروند همچنان باید در محل کارشان حضور مستمر داشته باشند.

وی افزود: نیازی نیست که منتظر انتخابات هیات رییسه باشیم که پس از آن سرپرست شهرداری انتخاب شود، چرا که آقای طلوعی با توجه به اینکه مسیر قانونی برای استعفا را طی نکرده همچنان شهردار کرمانشاه است.

این صحبت های هاشم درویشی اما از سوی فرماندار کرمانشاه با انتقاد مواجه شد و رنجبر تاکید کرد در حال حاضر خدمت به مردم شهر کرمانشاه معطل این جلسه مانده است.

رنجبر گفت: طبق قانون شهردار تا پایان عمر شورای پنجم شهردار است و با پایان شورا، کار شهردار هم به پایان می رسد و باید در اولین جلسه شورا پس از انتخاب هیات رییسه، انتخاب شهردار جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر طی صحبتی که با استانداری داشته ایم نامه ای تنظیم و به وزرات کشور ارسال کرده ایم تا در صورت موافقت، استاندار به عنوان قائم مقام شورای شهر بتواند سرپرستی برای شهرداری کرمانشاه انتخاب کند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

رنجبر گفت: متاسفانه این عدم تشکیل جلسات و این چالش ها در شورای شهر کرمانشاه سابقه دار است و به یک رویه تبدیل شده است. باید از یک جایی قاطعانه جلوی این روند گرفته شود.

سالار احمدزاده عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه هم با تایید صحبت های فرماندار کرمانشاه گفت: اعتبارنامه شهردار کرمانشاه با پایان گرفتن عمر شورای شهر به پایان می رسد.

وی افزود: بارها گفته ام شهردار قطعا در بحث استعفا خلاف قانون عمل کرده و باید استعفای خود را تقدیم شورای شهر می کرد، اما در حال حاضر قصور از ماست که هنوز نتوانسته ایم تشکیل جلسه داده و هیات رییسه را انتخاب و سرپرست شهرداری را تعیین کنیم.

در نهایت پس از این صحبت ها رنجبر از تشکیل جلسه بعدی برای انتخابات هیات رییسه شورای شهر در روز پنجشنبه خبر داد و تاکید کرد گزارش این تخلفات به هیات حل اختلاف ارسال خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار