کد خبر: ۹۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 02 August 2021

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ سید نظام الدین موسوی روز دوشنبه در نشست خبری درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری فردا سه شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود و مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور نیز در ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد. در ادامه رای اعتماد مجلس به کابینه معرفی شده رئیس جمهور در دستور کار است و بعد از آن دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب صبح فردا روز سه شنبه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. عصر روز پنج شنبه هم مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

شورای نگهبان نیز امروز اعلام کرد که اعتبارنامه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب توسط اعضای این شورای امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است

رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه گذشته موفق شد با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای معادل ۶۲/۱۷ درصد کل آرای ماخوذه، سه رقیب خود را شکست دهد و به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار