مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
حکمتیان اصل : این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد ودر حال حاضر با محلول پاشی تا حدودی از پیشروی این بیماری به خوبی جلوگیری شده است.
کد خبر: ۹۸۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 02 August 2021
رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیرکل ومعاونین اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری وسایر کارشناسان از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت  بازدید کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : به دلیل کاهش بارندگی  و خشکسالی‌ های پی درپی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

وی بیان کرد : ۱۲ دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در  شهرستان باشت را بر عهده دارد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT  است.

وی ادامه داد: در جنگل‌های این مناطق دچار خسارت آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.

حکمتیان اصل با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط منطقه باشت است گفت: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار،  نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

وی اظهار داشت: این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد ودر حال حاضر با محلول پاشی تا حدودی از پیشروی این بیماری به خوبی جلوگیری شده است.

حکمتیان اصل درپایان افزود ؛جا دارد از رئیس سازمان جنگل ها،مراتع وآبخیزداری کشور به خاطر تخصیص اعتبارات لازم  در خصوص محلول پاشی درختان بلوط زاگرس تقدیر وتشکر نمودند.

در ادامه این بازدید رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشورگفت : آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه باشت در کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است.

رجبی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری به خوبی انجام گرفته ، بیان کرد: در جنگل‌های مناطق مبتلا شده به آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار