گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد
این دو همایش با حضور دو چهره کشوری توانست هم دیدگاه های اصلاح طلبان را منظم تر کند و هم به بلوغ سیاسی آنها و حتی رقبایشان کمک کند
کد خبر: ۹۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲ 21 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد اصلاح طلبان شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده مدتیست که با برگزاری همایش هایی امید به اتحاد در میان خود دارند هرچند تا حال این مهم محقق نشده است اما این دو همایش با حضور دو چهره کشوری توانست هم دیدگاه های اصلاح طلبان را منظم تر کند و هم به بلوغ سیاسی آنها و حتی رقبایشان کمک کند.

از لحاظ سیاسی دو چهره نخبه در میان اصلاح طلبان ایران در دو همایش اصلاح طلبان ،زیبا کلام در دهدشت و سید هادی خامنه ای در چرام حاضر شدند.این حضور می تواند خیلی از مشکلات سازماندهی در میان اصلاح طلبان را به شرط توجه به رفع عیوب خود که در این همایش ها برجسته شد ،برطرف کند.

حال نگاهی متفاوت به این همایش داشته و به بررسی نکاتی در این همایش می پردازیم که کمتر مورد توجه قرار گرفت.

صحبت های فرهنگی اصلاح طلب :موسی اخلاقی

یکی از سخنرانان این جلسه فرهنگی فرهیخته آقای موسی اخلاقی بود که نشان داد اصلاح طلبان از پتانسیل های خوبی در منطقه برخوردار هستند که هم درای اطلاعات خوبی هستند و هم به خوبی شرایط موجود را درک می کنند و هم در وفاداری به نظام و ولایت سنگ تمام می گذارندو همچنین به مرام و مسلک واقعی اصلاحات وفادرند.

موسی اخلاقی فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد دارای کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن اسلامی و فعال سیاسی اصلاح طلب است.

وی در سخنان خود گفت:در اینجا جمع شده ایم تاحرمت اندیشه را پاس بداریم و آزادی را ارج نهیم ومرام اصلاح طلبی را زنده نگه داریم و در بسط و توسعه ی آزادی و جمهوریت نظام و دفاع وترویج آن گام برداریم.

اجتماع کرده ایم تا بگوییم

جمهوری اسلامی یعنی مردم وحکومت بدون رای و نظر مردم یعنی استبداد.

حضور یافته ایم تا با آرمان های اصیل امام و انقلاب که همانا آزادی رکن رکین آن بود تجدید میثاق کنیم و بگوییم جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران سرفرازند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش افزود:ما اصلاح طلبان قائل به مردم سالاری دینی هستیم ومعتقدیم مشروعیت نظام به حمایت و پشتیبانی مردم از جمهوری اسلامی و رهبریت نظام است.اصلاح طلبان در صحنه ها وعرصه های مختلف با حضور خود از مبانی وارکان نظام و قانون اساسی حمایت کرده و می کنند.

وی در ادامه از بی مهری به اصلاح طلبان در طیف مخالف گلایه کرد وگفت:متاسفانه عده ای از رقبای جریان فکری اصلاحات ناجوان مردانه در عرصه سیاست و قدرت قدم می گذاردند،حریم اخلاق سیاسی را محفوظ نمی دارند ،حرمت نخبگان اصلاحات را نگه نمی دارند و با الطاف الحیل در صدد حذف و از صحنه بدر کردن اصلاح طلبان بوده وهستند.آنان می خواهند میان اصلاح طلبان و نظام ورهبری فاصله بیاندازند که البته توفیق نخواهند یافت.

وی در ادامه گفت:اصلاح طلبان نه با دین در تعارض و تضادند نه با دینداران معارضند نه با قانون و نظام سر ستیز دارند و نه با مجریان و نگاهبانان قانون سر ناسازگاری. اصلاح طلبان مدافعان حقیقی نظام و خط امام و قانون اساسی و ولایت و رهبری هستند،این رقبای ما هستند که ظرفیت تحمل افکار مخالف را ندارند،ما را تخریب و تحقیر وحبس و حصر و حذف می کنند.

دود سفید از دودکش بلند نشد

نکته مهم دیگر این همایش ایجاد وحدت وکنار گذاشتن کدورت های بین دو چهره شاخص اصلاح طلبان یعنی لاهوتی و منطقیان بود که این امر محقق نشد.

تحلیلی بر همایش اصلاح طلبان/صحبت های فرهنگی اصلاح طلب :موسی اخلاقی/دود سفید از دودکش بلند نشد/مجریان جوان و فعال همایش/خامنه ای:به من گفتند منطقه سردسیر است/

خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از دو تن از سخنرانان همایش بطور جدا گانه این سوال را پرسید که با توجه به اینکه مهمترین موضوع این همایش رفع اختلاف منطقیان ولاهوتی واعلام توافق و اتحاد بین این دو نفر است ،آیا این جلسه نتیجه ای در برداشته است؟یکی از سخنرانان اعلام کرد:بله ما از قبل هماهنگی کرده ایم و انشاء الله به نتیج می رسیم. اما سخنران دیگر اعلام کرد که از نظر من با منیتی که سراغ دارم امکان گذشت و تفاهم بسیار سخت و دور از دسترس می نماید. ضمن اینکه از چهره هر دو فعال اصلاح طلب یعنی منطقیان و لاهوتی آثاری از عفو وگذشت دیده نمی شد.

مجریان جوان و فعال همایش

یکی دیگر از نکات مهم این جلسه کنترل نسبتا خوب جلسه از طرف مجریان که اکثرا جوان بوده وهیچ گونه تجربه مدیریتی به این سبک را نداشتند، بود و انصافا با بضاعت کمی که داشتند جلسه را به خوبی مدیریت کردند.البته گرمی هوا ونبود امکانات خصوصا بخشی که مربوط به پخش یک کلیپ صوتی بود شاید مهمترین نکات منفی جلسه بودند. ولی با توجه به نوع میهمانان که اکثرا نخبگان کشوری و استانی بودند جلسه خوب برگزار شد.

تحلیلی بر همایش اصلاح طلبان/صحبت های فرهنگی اصلاح طلب :موسی اخلاقی/دود سفید از دودکش بلند نشد/مجریان جوان و فعال همایش/خامنه ای:به من گفتند منطقه سردسیر است/

خامنه ای:به من گفتند منطقه سردسیر است

یکی از نکات منفی جلسه سخنرانی نکردن منطقیان ولاهوتی بود که خود نشانه عدم تفاهم بود و،نکته دیگر تعدد سخنرانان بود که با توجه به گرمی هوا و خسته شدن حاضرین سید هادی خامنه ای چندان رغبتی به سخنرانی نشان نداد و خیلی کمتر از دیگر سخنرانان صحبت کرد. خامنه ای که در هنگام سخنرانی دیگران از شدت گرما بیشتر اوقات در حال نوشیدن آب بویسله بطری آب معدنی کوچکی که در دست داشت، بود در سخنرانیش به گرمی هوا اشاره کرد و با حالتی متعجب گفت :به من گفتند منطقه سردسیر است اما این گرمی هوا ....(تعجب در صورت خامنه ای)

غیب شدن منطقیان و لاهوتی

خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد که منتظر فرصتی برای پرسیدن سوال از این دو فعال اصلاح طلب بود در چشم بهم زدنی این دو را از نظرها ناپدید دید.به نظر می رسد منطقیان ولاهوتی خیلی سریع و به محض پایان مراسم منطقه را ترک کرده باشند. بقیه افراد حاضر در جلسه تا حدودی در دسترس بودند ولی این دو تقریبا غیب شدند.

حضور چشمگیر مسئولین

نکته جالب دیگر این مراسم حضور چشمگیر مسئولین شهرستان چرام در این همایش بود .حضور مسئولین در این همایش از ابتدا تا انتهای جلسه کاملا چشمگیر بود ضمن اینکه از زحمات زیاد فرماندار چرام در برپایی این همایش بصورت ویژه تشکر و قدردانی شد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
با سلام.
ب دور از حاشیه های جلسه(گرما و...)جلسه خوبی بود،و از نظر من استاد اخلاقی بسیار عالی و افتخار آفرین سخنرانی کرد،باعث افتخار منه ک دوسال شاگرد ایشان بودم...
من در همه گروه ها شاهد تعریف و تمجید از استاد اخلاقی هستم،و در یک گروه شاهد درخواست چندنفر از ایشان برای حضور درانتخابات بودم ک امیدوارم کاندید شوند ایشان نطق بسیار زیبا دارند...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
استاد اخلاقی عالی بود واقعا هیچ سوال با سخنرانی عالیتان بدون جواب نگذاشتید..

عالی عالی استاد
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
نخبگان بهتر از دیگران ، نخبگان را می شناسند. او فردی شایسته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار