پاسخ دانشگاه علوم پزشکی به یک خبر
با عنایت ویژه مقام عالی وزارت و معاون محترم توسعه وزارت این مبلغ تأمین اعتبار گردید ولی به علت کمبود نقدینگی تا این لحظه حتی یک ریال از این اعتبار تخصیص داده نشده و شخص ریاست محترم دانشگاه به جد همراه با نماینده محترم مردم پیگیر وصول تخصیص اعتبار می باشند .
کد خبر: ۹۷۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 11 July 2021

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر مندرج در برخی رسانه ها مبنی بر "لزوم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی به مطالبه نماینده مجلس / 120 میلیارد اعتبار اختصاصی سید محمد موحد چه شد؟ "  با ارسال جوابیه ای واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در متن این جوابیه آمده است:

سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی (ره )دهدشت سال‌هاست که به علت فرسودگی و عدم کارآیی موثر به توجه به افزایش تخت های بیمارستان در سالهای متمادی نیاز به تعویض داشته است و در این سالها با توجه به کمبود اعتبارات ،تعمیرات کلی و جزیی انجام شده است.
معهذا از سال ۹۸ برآورد نوسازی سیستم جدید به مبلغ بالغ بر یازده میلیارد تومان انجام شده ولی به علت پایین بودن درآمد اختصاصی بیمارستان امکان خرید از این محل اعتباری وجود نداشت ولی در جلسات مختلف با مسولین محترم وزارت بهداشت و طی نامه نگاری های مختلف از وزارت خانه درخواست تأمین اعتبار لازم جهت خرید گردید تا اینکه در اواخر سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ با همکاری نماینده محترم مردم شهرستان های كهگيلويه در مجلس شورای اسلامی، عنایت ویژه مقام عالی وزارت و معاون محترم توسعه وزارت این مبلغ تأمین اعتبار گردید ولی به علت کمبود نقدینگی تا این لحظه حتی یک ریال از این اعتبار تخصیص داده نشده و شخص ریاست محترم دانشگاه به جد همراه با نماینده محترم مردم پیگیر وصول تخصیص اعتبار می باشند .انشا الله در صورت تخصیص حتی ۳۰  درصد از این اعتبار در کمترین زمان ممکن فرآیند مناقصه عمومی جهت انتخاب فروشنده انجام خواهد شد و سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان به روز خواهد شد . همچنین در طي یک سال  و نيم اخیر بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال جهت تعمیر و بازسازی این سیستم از طرف دانشگاه و با منابع داخلی هزینه شده است .انشاالله با تخصيص منابع مورد نياز خريد دستگاه چيلر بوسيله وزارت بهداشت بتوان كيفيت سيستم گرمايش و سرمايش بيمارستان را ارتقاو باعث رضايتمندي مردم شريف كهگيلويه بشود .لازم است از  نماينده مردم شريف كهگيلويه  در مجلس شوراي اسلامي بخاطر پيگيري و حساسيت ايشان به امور مربوط به سلامت موكلين خود تشكر و قدرداني شود.
توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد
**جوابیه دانشگاه علوم پزشکی تنها ساعاتی پس از مطالبه رسانه ای برای شفاف سازی جای بسی تقدیر و تشکر دارد .
 
**نکته ای هم خطاب به نمایندگان مجلس در خصوص نحوه بیان سخن و رایزنی های خود نزد مسئولین اجرایی ، انتظار این است که همه مسئولین در گفتار خود همه جوانب سخن گفتن را در نظر بگیرند تا خدای ناکرده بی مورد موجب هجمه بر علیه دیگر مسئولین نشوند به عنوان مثال در ماجرای 12 میلیارد تومان اعلام شده در سخنان سید محمد موحد ، توضیحات رئیس دانشگاه نشان می دهد که پیگیری ها صورت گرفته است اما آنگونه که در جوابیه آمده است تخصیص اعتباری در کار نبوده است .
 
**بی شک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بیان سخنان خود عمدی برای تخریب مدیران دانشگاه نداشته است و احتمالا یک اشتباه سهوی در تشخیص رایزنی برای دریافت اعتبار با تخصیص نزد وی صورت گرفته است که شایسته است در این زمینه افکار عمومی از طرف نماینده مردم در مجلس توجیه شود ضمن اینکه باید بر این نکته تاکید کرد که سید محمد موحد بنابر وظیفه ذاتی نمایندگی حق مطالبه گری دارد.
 
**همانگونه که روابط عمومی دانشگاه توضیح داده است مبلغ 120 میلیارد در مرحله تامین اعتبار بر اساس قول وزارت بوده است و به مرحله تخصیص نرسیده است ، لذا انتظار می رود نماینده مردم همچنان پیگیر تخصیص این مبلغ بوده و در سریع ترین زمان ممکن نتیجه را به موکلان خود ارائه دهد .
 
**نهایتا از تلاش های نماینده مردم و شفافیت دانشگاه علوم پزشکی در ارائه توضیحات تشکر می شود و از دیگر مسئولین هم انتظار می رود نسبت به حوزه تحت مدیریت خود همانند مسئولین دانشگاه علوم پزشکی پاسخگوی افکار عمومی باشند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار