جدای از رقابت سطح کلان رضایی و رئیسی اما در کهگیلویه و بویراحمد ، آرایش سیاسی خاصی در حال شکل گیری است که نهایتا منجر به دو قطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری بین رئیسی و رضایی شده است .
کد خبر: ۹۶۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ 08 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و با درخشش خوب رضایی نسبت به دور اول و همچنین جدی تر شدن رقابت با لحاظ این موضوع که بسیاری بر این باورند که رضایی می تواند تنها رقیب جدی برای رئیسی باشد ، به نظر می رسد معادلات در حال تغییر باشند . پیش‌تر پیش‌بینی شده بود در کارزار انتخابات یک سه‌ضعلی بین محسن رضایی، رئیسی و لاریجانی شکل بگیرد که با رد صلاحیت غیر قابل انتظار لاریجانی ، این اتفاق نیفتاد ، ولی با موضع‌گیری‌های اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه چهار نامزد معروف به جبهه انقلاب به نظر می‌رسد باید در انتظار دوقطبی رئیسی- رضایی باشیم.
جدای از رقابت سطح کلان رضایی و رئیسی اما در کهگیلویه و بویراحمد ، آرایش سیاسی خاصی در حال شکل گیری است که نهایتا منجر به دو قطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری بین رئیسی و رضایی شده است .
دو قطبی رضایی - رئیسی / وزن سیاسی کدام یک در کهگیلویه و بویراحمد سنگین تر است؟
وزن سیاسی در جناح رئیسی
در جبهه سیاسی حامی رئیسی تا اینجای کار آنچه مشخص است ابتدا یک رقابت درون گروهی بر اساس تضمین پیروزی رئیسی شکل گرفته است به گونه ای که به نظر می رسد حامیانی مانند جریان ندای وحدت به رهبری روشنفکر بر اساس همین تضمین پیروزی و اجازه ندادن به شراکت امتیازات سیاسی با دیگر اصولگرایان به ستاد رئیسی پیوسته اند چرا که قبلا گفته می شد روشنفکر از حامیان رضایی است .
در این اردوگاه جریان اصولگرایان سنتی خصوصا در بویراحمد به رهبری هدایت خواه نماینده ادوار و چهره برجسته اصولگرایان استان نیز بر سر پیروزی رئیسی شرط بندی کرده بودند و الان در این قطب حضور دارند البته با توضیح این مطلب که احتمالا فکر نمی کردند مجبور شوند میدان را به یاران روشنفکر بسپارند .
غلام محمد زارع نماینده سابق بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون صنعت مجلس هم از جمله افرادی است که در ستاد رئیسی حاضر شده است و وزنه ای به وزنه های سیاسی قطب رئیسی در استان افزوده است .(عده ای بر این عقیده اند پیوست زارعی به رئیسی باعث جدا شدن عده ای از جریان ندای وحدت از اردوگاه رئیسی در استان شده یا می شود)
سید محمد موحد نماینده مردم چهار شهرستان ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی دیگر وزنه سیاسی اردوگاه رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد است که در ماراتن مجلس با رای بسیار بالا رقیب خود عدل هاشمی را شکست داد . البته موحد در این جبهه گیری خود در مقابل جبهه سرداران معروف به رهبری سرهنگ پاسدار علی اصغر حبیبی که عامل اصلی پیروزی وی در انتخابات مجلس بودند ، قرار گرفته است .
دو قطبی رضایی - رئیسی / وزن سیاسی کدام یک در کهگیلویه و بویراحمد سنگین تر است؟
وزن سیاسی در جریان حامی رضایی
اما در طرف دیگر دو قطبی انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد ، رضایی قرار دارد که در اردوگاه استانی وی افراد دیگری حضور دارند که عمدتا از پایگاه رای و مقبولیت خاصی برخورار هستند .
در این جریان و در متن ماجرا در ستاد رضایی ، اصولگرایانی مانند دهراب پور ، بزرگواری و حاج حبیبی قرار دارند که این افراد به صورت مستقیم فضای حمایت از این کاندید ریاست جمهوری را مدیریت می کنند.
گفته می شود عدل هاشمی پور نماینده سابق چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از دیگر حامیان رضایی در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود .(عدل هاشمی پور در زمان نمایندگی از عضو و نایب رئیس کمیسیون مجلس بوده است)
در میان حامیان رضایی در استان دو چهره برجسته و سرشناس اصلاح طلب استان هم حاضر هستند . غلام رضا تاجگردون ( نماینده سابق مجلس و رئیس کمیسیون بودجه در دور قبل) و محمد علی وکیلی ( نماینده سابق و عضو هیات رئیسه مجلس در دور قبل) ضمن اینکه به نظر می رسد بدنه اصلاح طلبی استان تمایل بیشتری نسبت به رضایی دارند تا رئیسی ! ( البته در این دو اردوگاه افراد زیاد دیگری وجود دارند که به نوعی وزنه های سیاسی محسوب می شوند اما تقریبا زیر مجموعه افراد شاخص مطرح شده به حساب می آیند )
بی شک دو قطبی رئیسی و رضایی در استان برای مدتی فضای سیاسی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و حتی ممکن است در آینده هم رگه هایی از این همکاری های سیاسی مشاهده شود . هر چند ادامه چنین همکاری هایی در اردوگاه رئیسی با توجه به ترکیب رقابتی جریان ها بسیار سخت است اما در اردوگاه رضایی احتمالا زمینه ادامه همکاری های سیاسی حتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد .
در مجموع به نظر می رسد که دو قطبی رضایی - رئیسی در استان در حال شکل گیری است و البته عده ای وزن سیاسی اردوگاه رضایی را سنگین تر می بینند و عده ای وزن سیاسی اردوگاه رئیسی را !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
فقط رضایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار