آنچه که از شورای برنامه ریزی در رسانه ها منتشر نشد!
هفته گذشته نشست شورای برنامه ریزی استان در حالی برگزار شد که در خلال این نشست چند موضوع بسیار مهم مطرح شد ، هر چند از دید رسانه ها پنهان ماند یا اینکه از کنار ان به سادگی گذشتند!
کد خبر: ۹۶۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 24 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هفته گذشته نشست شورای برنامه ریزی استان در حالی برگزار شد که در بخش اول این نشست و متاثر از حضور معاون وزیر صمت ، دستور کاری مختص به موضوع شهرک های صنعتی مطرح شد "باید واحدهای تولیدی را به روستاها برد " و در دستور کار دوم و پس از بدرقه معاون وزیر ، موضوعات مربوط بودجه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اصلی ترین مبحث مورد اشاره در دستور کار دوم این نشست مربوط به تهیه و ابلاغ طرح آمایش سرزمینی بود که شهابی نسب ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آن را شاهکار دولت روحانی عنوان کرد"شاهکار دولت تدبیر و امید / وضعیت سدها و جاده های استان در سند 25 ساله آمایش سرزمینی " اما در خلال این نشست چند موضوع بسیار مهم دیگر مطرح شد ، هر چند از دید رسانه ها پنهان ماند یا اینکه از کنار ان به سادگی گذشتند!
اعتراض بودجه ای فرماندار دنا و توصیه استاندار به شهابی نسب / ترس کریمی نژاد از اقدامات احمدی نژادی
اعتراض بودجه ای فرماندار دنا و توصیه استاندار به شهابی نسب
یکی از موضوعات بسیار مهم مطرح شده از طرف اعضای حاضر در نشست شورای برنامه ریزی استان مربوط به سخنان عبدالحمید پناهی ، فرماندار دنا بود که در خصوص نحوه توزیه بودجه بین شهرستان ها اعتراضی جدی داشت .
پناهی که سال گذشته همین اعتراض را مطرح کرده بود امسال هم برای دومین بار نسبت به تعیین شاخص های توزیع بودجه در حضور استاندار ، نسبت به اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتراض کرد.
پناهی گفت : تقسیم بودجه استان در بین شهرستان متاثر از شاخص هایی است که متاسفانه ناعادلانه است به گونه ای که شهرستانی کوچک با جمعیت کمتر ، گستردگی کمتر مناطق روستایی و مشکلات کمتر ، بودجه ای بیشتر از شهرستانی مانند دنا با حوزه جمعیتی ، محرومیت و گستردگی بیشتر را به خود اختصاص می دهد .
فرماندار دنا خواستار توجه جدی به این موضوع شد اما شهابی نسب در پاسخ به پناهی دیر شدن و وقت گیر بودن بازنگری در شاخص ها را مطرح کرد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهابی نسب خواست که جلسه ای با فرمانداران برگزار کند و نظرات آن ها را حتما بشنود .
(توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد : طی چند سال گذشته ، همواره اعتراضاتی به نحوه تقسیم بودجه بین شهرستان های استان متاثر از نفوذ برخی افراد به نفع شهرستان یا شهرستان هایی خاص مطرح بوده است .)
اعتراض بودجه ای فرماندار دنا و توصیه استاندار به شهابی نسب / ترس کریمی نژاد از اقدامات احمدی نژادی
اعتراض عریان به سند آمایش ملی
یکی دیگر از موضوعات اعتراضی مطرح شده در این نشست مربوط به اعتراض احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج به سند ملی آمایش سرزمینی بود .
عریان در واکنش به لازم الاجرا بودن این سند برای همه کشور و در همه برنامه ها گفت : آیا بهتر نبود کسانی که به تدوین این سند اقدام کرده اند ابتدا نظرات کارشناسی نخبگان دانشگاهی یا دیگر نخبگان در استان ها را جویا می شدند بعد اقدام به تهیه و ابلاغ این سند می نمودند .
عریان معتقد بود که این سند به درستی موضوعات و مسائل مربوط به استان ها را در خود جای نداده است که البته شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت استان در پاسخ به عریان گفت : در این خصوص نظرات استان ها و کارشناسان دیده شده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است .
(توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد : با توجه به عدم اطلاع و اعتراض رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان بخشی از حوزه نخبگان علمی استان ، به نظر می رسد در دیده و شنیده شدن نظرات کاشناسان استانی ، در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات کافی نبوده است .)
اعتراض بودجه ای فرماندار دنا و توصیه استاندار به شهابی نسب / ترس کریمی نژاد از اقدامات احمدی نژادی
ترس کریمی نژاد از اقدامات احمدی نژادی
اما نکته جالب و تامل برانگیز این جلسه ، اظهار نظر کوتاه دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در خصوص لازم الاجرا بودن سند آمایش ملی بود که بارها از طرف رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید می شد که فرمانداران و مدیران دستگاه ها موظف به توجه جدی و لحاظ این سند در هر اقدام توسعه ای و اقتصادی هستند .
کریمی نژاد در سوالی کوتاه و جدی گفت : چه تظمینی وجود دارد که فردی مانند احمدی نژاد در دوره بعد ریاست جمهوری این سند را اجرا کند وقتی در دوره ای کل سازمان مدیریت توسط رئیس جمهور منحل شد !
ترس و تذکر کریمی نژاد با توجه به برخی اقدامات عجیب در سطح تصمیم گیران ملی ، بسیار جدی و قابل تامل است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در پاسخ به کریمی نژاد گفت : هرکسی زئیس جمهور شود نمی تواند از شاخص ها گریزان باشد و با توجه به اینکه این سند در چهار چوب سیاست های نظام است ، اجرای آن بر همه لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار