رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بر اثر طوفان، تگرگ و بارندگی حدود 50 میلیارد ریال به بخش کشاورزی دشتی خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 13 September 2015
محمدتقی منوچهری صبح امروز پس از بازدید میدانی از مزارع و تأسیسات کشاورزی شهرستان دشتی که بر اثر طوفان، تگرگ و بارندگی شدید باعث خساراتی به بخش کشاورزی شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی گفت: براثر طوفان، تگرگ و بارندگی حدود 50 میلیارد ریال به بخش کشاورزی دشتی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: طی دو هفته اخیر بر اثر ناپایداری که در سطح استان بوشهر به وجود آمد مخصوصاً تگرگ و طوفان، آسیب‌های زیادی به بخش کشاورزی استان بوشهر وارد شد.

وی ادامه داد: محصولاتی که خسارات به آن‌ها وارد شده عمدتاً نخیلات، مرکبات، انواع سبزی، صیفی و به‌ویژه گوجه‌فرنگی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها و تأسیسات کشاورزی بوده است.

منوچهری خاطرنشان کرد: در هفته گذشته بازدیدها و برآورد خسارت در سطح استان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه آغاز شده که پس از جمع‌بندی، نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: براثر تگرگ و طوفان شدیدی که پنجشنبه گذشته رخ داد، خسارات فراوانی به نخیلات و محصولات گوجه‌فرنگی و زیرساخت‌های کشاورزی وارد شد و کارشناسان بیمه کار خود را آغاز و نسبت به ارزیابی محصولات خسارت‌دیده به‌ویژه نخیلات و گوجه‌فرنگی اقدام خواهند کرد.

منوچهری بیان داشت: گزارش خسارت به محصولات کشاورزی که تحت پوشش بیمه نیستند، توسط مراکز خدمات کشاورزی برآورد و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: خسارات وارده به بخش کشاورزی پس از جمع‌بندی نهایی به مدیریت ستاد بحران استان و وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: جلسه ستاد بحران در آبپخش در دشتستان تشکیل و امروز نیز جلسه مدیریت بحران در بخش شنبه و طسوج تشکیل خواهیم داد.

منوچهری گفت: عمده شهرستان‌هایی که به دلیل طوفان خسارت به آن‌ها وارد شده است دشتی، دشتستان، جم، تنگستان و دیر بوده است.

وی افزود: همچنین در منطقه کردلان، باغان، شنبه و سنا در شهرستان دشتی خساراتی به محصول گوجه‌فرنگی، لوله‌های آبیاری تحت‌فشار، گلخانه‌ها، دامداری‌ها و زیرساخت‌های کشاورزی وارد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار