کد خبر: ۹۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 13 September 2015
انزلی - ایرنا - هنرمندان کوچک انزلی با برپایی نمایشگاهی، 30میلیون ریال درآمد حاصل از فروش آثارشان را به کودکان بی سرپرست انزلی اختصاص دادند.
[هنرمندان کوچک انزلی برای کمک به کودکان بی سرپرست دست به قلم شدند]

سالن جنبی نمایشگاه سرشار از رنگ و نقش و شور و مهربانی کودکانی بود که کارهایشان را برای دوستان بی سرپرستشان در معرض فروش قرار داده بودند.
موضوع آثار متنوع و متفاوت بود، مادری با نوزادی در آغوش در میان گلها، پسرکی خندان نشسته بر تاب، پرندگان رنگین بال ، ماهی ها، گلهای زیبا و تصاویری از دنیای تخلیات کودکان اما همه نقاشان کوچک با هدف انسان دوستانه مشترکی کارهایشان را عرضه کرده بودند.
کارهایی که خریدار بسیاری از آنها خانواده ها و دوستان بودند تا به کودکانشان که در حال آموختن هنر هستند درس انسانیت بیاموزند؛ درسی که مهرداد از کودکان عضو نمایشگاه در اختتامیه از زبان شاعر بزرگ ایران سرود که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی.
مدیر آموزشگاه نقاشی هنرمند کوچک و مسوول برپایی نمایشگاه عصر شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه خیریه نقاشی آثار120 هنر آموز چهار تا 12 سال و تعداد200 کار در شاخه های نقاشی روی سنگ، بوم، مقوا، کاشی و شیشه ارائه شد.
سحر ترابی اظهار کرد: این نمایشگاه که با هدف کمک به کودکان بی سرپرست شهر بندر انزلی برگزار شد و مبلغ 30 میلیون ریال از فروش آثار به دست آمد.
این نمایشگاه از تاریخ 19 تا 21 شهریور در سالن جنبی سینما هلال احمر انزلی برپا بود.
شهر ساحلی انزلی از نخستین شهرهای ایران است که علاوه بر این که مردمش به هنرهای مختلف روی آوردند اقدام به تاسیس دارالایتام برای کمک به کودکان بی سپرست کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار