معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از افراط و تفریط سیاسی به عنوان یک آفت برای کشور یاد کرد و گفت: نباید به خاطر بازارگرمی انتخابات و اختلافات جناحی، تمام دستاوردها و خدمات را زیرسوال برد.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 28 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسین خوش اقبال با حضور در ایسنا، در تشریح عملکرد دولت در استان گفت: دولت در استان کرمانشاه توانسته نقش و عملکرد ماندگاری از خود به جای بگذارد. ما حوادث بسیاری از جمله زلزله و سیل را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون با کرونا درگیر هستیم و دولت در تمام این حوادث کمک حال استان بوده است.

وی به ساخت و ساز گسترده در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: پس از زلزله بلافاصله کار ساماندهی و اسکان زلزله زدگان و بعد هم ساخت و ساز گسترده در این مناطق انجام شد و اقدام بزرگی صورت گرفت.

خوش اقبال اجرای طرح سامانه گرمسیری، طرح های پتروشیمی و اقتصادی، توجه و رسیدگی به مشکلات و مسائل اجتماعی استان و کاهش آمار بیکاری را از دیگر اقدامات مثبت دولت در استان عنوان کرد که می تواند زمینه ساز امیدواری هرچه بیشتر مردم این استان شود.

وی یادآور شد: تمام این اقدامات درحالی صورت گرفته که در حدود 32 ماه گذشته دولت و ملت ایران با شدیدترین تحریم ها مواجه بودند و علاوه بر این حدود یک سال است که کشور درگیر معضل کروناست.

وی افزود: در این شرایط کار کردن، کار بزرگی است و نباید به خاطر تخریب رقیب، تمام خدمات و دستاوردهای نظام و دولت را نادیده بگیریم.

خوش اقبال تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه به اُمید نیاز دارد و ترویج ناامیدی می تواند جامعه را نابود کند و در این شرایط نباید اجازه دهیم ناامیدی در جامعه بیشتر شود.

وی افزود: مردم در ماه های گذشته با سخت ترین شرایط و تنگناهای اقتصادی روبرو بوده و حتی از دسترسی به دارو و امکانات درمانی به دلیل تروریسم اقتصادی آمریکا محروم ماندند، اما با این وجود هیچوقت از عشق و علاقه و ارادتشان به نظام کم نشد و برای قدردانی از مردم باید امید و نشاط را در جمعه افزایش دهیم و این امیدواری و نشاط هم جز با خدمتگذاری و تلاش هرچه بیشتر برای کسب رضایتمندی مردم حاصل نمی شود.

وی افزود: گزارش اقدامات و ملموس کردن خدمات انجام شده یکی از راه اهای ایجاد امیدواری در جامعه است. در این شرایط سیاه نمایی و تخریب یعنی ناامیدی بیشتر جامعه که کار را حتی برای خود ناامیدکنندگان هم سخت می کند.

افراط و تفریط سیاسی آفت کشور است/ به خاطر بازارگرمی انتخابات خدمات نظام و دولت را زیرسوال نبرید

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری اشاره کرد وافزود: انتخابات 1400 نقطه عطف نظام است و هرچه مردم به آینده امیدوارتر باشند، این انتخابات با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

وی افزود: هر جریان و حزب و گروهی که در انتخابات 1400 روی کار بیاید، اگر رای بالایی داشته باشد قطعا می تواند با قدرت بیشتری در عرصه داخلی و بین المللی ظاهر شود و همه باید به این مهم توجه داشته و کمک کنیم که پیروز انتخابات با رای و مشارکت بالای مردم انتخاب شود.

وی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات وظیفه داریم امانت دار رای مردم بوده و فضایی آرام را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

خوش اقبال از افراط و تفریط سیاسی به عنوان یک آفت برای کشور یادکرد و افزود: تجربه نشان داده هربار که افراط و تفریط داشته ایم، هم مردم و هم مسئولی که انتخاب شده و هم کشور ضرر کرده و باید این رویه را کنار بگذاریم.

وی افزود: نباید به خاطر بازارگرمی انتخابات خدمات دولت و نظام را زیر سوال برد، قطعا به عملکرد دولت نقد وارد است، اما نباید تمام دستاوردها و خدمات را زیرسوال برد.

خوش اقبال حفظ وحدت را در شرایط کنونی کشور بسیار مهم خواند و افزود: حفظ وحدت و همدلی ضامن بقای کشور است. دشمنان امروز تلاش دارند تا فاصله مردم و مسئولین را بیشتر کنند و هرچه این شکاف و فاصله بیشتر شود، قطعا به ضرر کشور خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: باید همه مراقبت باشیم که مبادا در شرایط نزدیک به انتخابات برای جایگاه های آینده، وحدت و همدلی هزینه شود و باید این وحدت به شدت مراقبت و حفظ شود.

خوش اقبال با بیان اینکه دولت ها نمایندگان نظام هستند، گفت: هر دولت با هر گفتمانی که روی کارآمده به نمایندگی از نظام اسلامی ارائه خدمات کرده و اینکه به بهانه نقد دولت همه دستاوردها را رد یا تخریب کنیم منصفانه نخواهد بود و جفا در حق نظام اسلامی است.

وی افزود: اگر وضعیت استان کرمانشاه در برخی شاخص ها مطلوب نیست و یا در برخی امور حساس کوتاهی می شود همه ما با هر گرایش و تفکری در آن نقش داشته ایم و همه در یک کشتی نشسته ایم و بد یا خوب امور به عملکرد جمعی همه ما بر می گردد.

خوش اقبال به ایام دهه فجر پیش رو اشاره کرد و افزود: امسال در حالی به پیشواز ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رویم که شرایط بین المللی، منطقه ای و داخلی مختصات خاصی دارد که حرکت در آن نیاز به هوشمندی و هوشیاری ما دارد.

وی فزود: در شرایط بین المللی حال حاضر، آمریکایی ها پس از فشار حداکثری و تحریم های بی سابقه، امروز به روزهای پیش از ترامپ رسیده اند و راهی جز گفت و گو با ایران پیش روی خود ندارند.

وی افزود: از طرفی در عرصه منطقه ای همچنان شاهد دسیسه و شیطنت های رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای ایجاد ناآرامی و شکاف بین ملت های مسلمان هستیم.

خوش اقبال تصریح کرد: در این شرایط در عرصه داخلی هم در آستانه یکی از مهمترین ادوار انتخابات در انقلاب اسلامی هستیم و مختصات این وضعیت سه بعدی(شرایط بین المللی، منطقه ای و داخلی) هوشیاری، اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر ملت ایران را می طلبد، بنابراین دهه فجر امسال و نیز انتخابات 1400 باید طنین وحدت ملت ایران باشد.

 

برخی مدیران از هم اکنون فکر جایگاه در دولت آینده هستند/ تذکرات جدی به این مدیران داده شده

خوش اقبال در ادامه با بیان اینکه برخی مدیران از هم اکنون به فکر پست و مقام و جایگاه در دولت بعدی هستند، گفت: متاسفانه مصادیقی داریم که برخی مدیران از هم اکنون کارها را رها کرده و به دنبال جایگاه در دولت آینده هستند.

وی افزود: همه باید بدانیم که اصل کار و مسئولیت ما خدمت به مردم است، چه در این دولت چه در هردولت دیگری و اگر این اصل را اولویت کار خود قرار دهیم مهم نیست در چه دولتی خدمت می کنیم و تمام دغدغه ما خدمت به مردم خواهد بود.

خوش اقبال تصریح کرد: اگر در این دولت مسئولیت قبول کرده ایم باید تا پایان مسئولیت، لحظه ای از خدمت باز نمانیم و باید بدانیم که برای این مسئولیت ها باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی افزود: اینکه از هم اکنون برخی مدیران کار را رها کرده و به دنبال جایگاه در دولت بعدی باشند، ظلم در حق مردم است.

خوش اقبال خاطرنشان کرد: تمام فعالیت مدیران به دقت رصد می شود و در این زمینه به برخی مدیران تذکرات لازم داده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات کار ستاد انتخابات استان در حال انجام است، گفت: هنوز ستاد انتخابات تشکیل نشده، اما کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

هیچ مشکلی که تهدید کننده امنیت استان باشد، نداشته ایم

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به وضعیت امنیتی استان هم اشاره کرد و با اشاره به برقراری امنیت مطلوب دراستان، گفت: تاکنون مشکلی که تهدید کننده امنیت استان باشد نداشته ایم و این اطمینان را به مردم می دهیم که با حضور قدرتمند نیروهای نظامی در مرز مشکلی در استان و جدار مرزی آن با کشور عراق نخواهیم داشت.

وی به ناآرامی های اخیر کشور عراق و فعالیت دوباره گروه های تکفیری در آن اشاره کرد و افزود: اوضاع عراق به شدت رصد می شود و هر زمان که احساس کنیم امنیت کشور و استان ممکن است دچار مشکل شود، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و برای آن آمادگی کامل داریم.

 

روند افزایشی "بستری های کرونا" نگران کننده است/ این روند ادامه داشته باشد محدودیت ها برمی‌گردند

خوش اقبال در ادامه به شرایط کرونایی هم اشاره کرد وافزود: متاسفانه شرایط کرونایی در حال برگشت است و همه اینها به دلیل عادی انگاری مردم از کرونا پیش آمده است.

وی به افزایش شمار بستری های کرونا در استان در روزهای اخیر اشاره کرد وافزود: این روند افزایشی هشداری برای تمام مردم استان است و باید بسیار مراقب باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اگر روند افزایش بیماری کرونا ادامه داشته باشد، مجبور به اعمال دوباره محدودیت ها هستیم، چرا که حفظ سلامت مردم قطعا در اولویت است.

خوش اقبال با اشاره به نزدیکی روزهای پایانی سال و بازار شب عید گفت: بخش عمده ای از اقتصاد بازار مربوط به بازار شب عید است و قطعا هیچ کس خواهان اعمال محدودیت در این شرایط نیست، اما اگر اوضاع دوباره بحرانی شود مجبور به اعمال محدودیت خواهیم شد، بنابراین از مردم می خواهیم از همین حالا رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: مردم باید از هم اکنون هوشیار بوده و مراقبت جدی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار