تابناک - به‌مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در بوشهر با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 29 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک، محدودیت‌های کرونایی باعث شد تا مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در شهر بوشهر متفاوت از سال‌های گذشته و با حضور کنترل شده و اندک مردم و مسئولین برگزار شد.

مراسم یوم الله نهم دی در بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با سخنرانی حجت الاسلام عدالت و مداحی غلامرضا ابراهیمی در مصلی شهر بوشهر برگزار شد.

بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلی بوشهر برگزار شد+عکس

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: تلاش دشمنان در حوادثی مانند سال ۸۸ این است که بین امت و امامت جدایی بیاندازند و بتوانند امت را دچار اضمحلال کرده و هدف خود از براندازی را به پیش ببرند.

بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلی بوشهر برگزار شد+عکس

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به آیاتی از سوره منافقون خاطرنشان کرد: منافقین با تحریم اقتصادی کاری می‌کنند که جامعه از رهبری دینی پراکنده شوند و وقتی جدا شدند امت صیانت خودش را از دست می‌دهد و دشمنان می‌توانند در این فضایی که هدایت نمی‌شود، امت را به گمراهی ببرند.

بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلی بوشهر برگزار شد+عکس

وی با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه ۸۸ دنبال براندازی نظام و وابستگی امت به جهان غرب خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، افزود: ۹ دی با حضور مردم این توطئه شکسته شد و یوم‌الله دیگری رقم خورد.

بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلی بوشهر برگزار شد+عکس

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: ۹ دی مثل دریای خروشانی بود که آمد و این هجوم اصحاب فتنه را از بین برد و در خود غرق کرد. این روز ایام‌الله است و باید گرامی داشته شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: آموزه‌های ۹ دی باید سرلوحه بصیرت سیاسی و توانمندی و هوشمندی سیاسی جامعه ما باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند که این روز همیشه باید زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه دشمنی خود را خواهند داشت و دنبال تفرقه‌افکنی هستند ادامه داد: باید دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی را تقویت کنیم و گوش به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: هر زمانی که جامعه از منویات رهبری فاصله گرفت، به سمت سقوط پیش می‌رویم و باید با هدایت‌های رهبری و بصیرت و هوشمندی، مسیر صحیح را دنبال کنیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت شهید سلیمانی قرار داریم، گفت: سردار سلیمانی همواره در جهاد در راه خدا بود و به عنوان نماد مبارزه با استکبار، ظالمان و تروریست‌ها در جهان شناخته می‌شود.

سردار علی رزمجو با اشاره به اینکه زندگی و شهادت سردار سلیمانی برای همگان درس‌آموز است، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به تمام معنای واقعی و کامل یک استراتژیست در میدان‌های مختلف نبرد بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همواره در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کد، افزود: حاج قاسم فرهنگ مقاومت و ایستادگی را احیا و نهادینه کرد و سبب ترویج مکتب مقاومت در منطقه شد.

این مراسم که به خاطر محدودیت‌های کرونایی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور کنترل شده و اندک مردم و مسئولین همراه بود، از صدا و سیمای مرکز بوشهر و شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار