مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار کارت تردد برای عشایر استان کرمانشاه جهت کوچ به مناطق قشلاقی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 07 September 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی‌اشرف آزادی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پاییزه عشایر که امروز در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سهم عشایر کرمانشاه در تولید گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی اظهار داشت: عشایر این استان سالانه با تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و یک هزار و 630 تن  انواع الیاف دامی نقش بسزایی در رونق اقتصادی کرمانشاه دارند.

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه پیرامون خدمات‌رسانی به عشایر سطح استان گفت: روزانه بیش از یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم از ابتدای امسال تاکنون به کمک  30 دستگاه کامیون تانکردار جهت مصرف شرب خانوار و دام بین پنج هزار خانوار عشایر توزیع شده است.

آزادی بیان کرد: کار آبرسانی سیار به عشایر فاقد آب شرب در صورت تأمین و تخصیص مناسب اعتبارات در مناطق گرمسیری و محل استقرار عشایر تا پایان امسال ادامه دارد.

وی از تعمیر و مرمت راه ‌های عشایر خبر داد و عنوان کرد: برای دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراقگاه‌های خود در پنج ماهه امسال بیش از100 کیلومتر راه و گذرگاه عشایر تعمیر و مرمت شده است وهم اکنون اکیپ‌های مربوطه درحال تیغه‌زنی و مرمت راه‌های مواصلاتی و تردد عشایر هستند.

آزادی با اشاره به اینکه پایان آبان ماه آغاز کوچ عشایر است، گفت: ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی ،آموزشی و مسائل امنیتی عشایراستان در مسیرهای کوچ و مناطق عشایری بهتر از سال گذشته انجام می‌شود.

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه از تحت پوشش قرار گرفتن صد در صد دام‌های عشایر خبر داد و اظهار کرد: صددرصد این دام‌ها با برنامه ریزی‌های انجام شده با اداره کل دامپزشکی استان تا قبل از کوچ، تحت پوشش واکسن تب برفکی قرار می‌گیرند.

وی توزیع سیلندر گاز با قیمت مصوب را یکی از راهکارهای جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها دانست و عنوان کرد: پنج خودروی گازرسان برای استفاده عشایر از سوخت پاک گاز مایع بخشی ازخانوارهای عشایر تأمین و توزیع می‌شود.

آزادی با اشاره به فعالیت اتحادیه وشرکت‌های تعاونی عشایری گفت: به کمک 10 شرکت تعاونی عشایر و 34 فروشگاه ثابت اقلام مورد نیاز خانوارها و علوفه دام عشایر تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار