قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در 10 سال گذشته تعداد 800 هزار نفر از شاغلان زن کاسته شده گفت: این بدان معناست که هر سال حدود 100 هزار نفر از جامعه شاغل زن کشور کم شده است.
کد خبر: ۹۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 06 September 2015
سید ابوالحسن فیروزآبادی روز یکشنبه در همایش توسعه نقش آفرینی زنان تعاون گر در کارآفرینی و اشتغال یکی از شاخصه های توسعه را میزان حضور زنان در صحنه اقتصادی و کیفیت این حضور دانست. 

وی اظهارداشت: زنان پس از انقلاب به دلیل نقش پررنگ خود جامعه مذهبی را برای موافقت با حضور این قشر از جامعه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آماده کردند. 

وی ادامه داد: سابقه تاریخ کشور ما همواره زنان حضور فعال داشته اند و شاید یکی از عواملی که باعث شد حضور آنها در عرصه اقتصاد کم رنگ شده و خانه نشین شوند شهرنشینی است. 

به گفته فیروآبادی حضور زنان روستایی در عرصه اقتصاد بیش از زنان شهرنشین است. 

وی تصریح کرد: در جامعه سنتی زنان حضور فعال تری داشته و با رواج شهرنشینی حضور کم رنگ آنها را در بخش خصوصی به دلیل شهرنشینی شاهد هستیم. 

قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 10 درصد تعاونی ها متعلق به زنان است گفت: 17 درصد مدیران عامل شرکت های تعاونی زن و 23 درصد از اعضای هیات مدیره های آن را زنان تشکیل می دهند. 

فیروزآبادی اضافه کرد: عدم استفاده از ظرفیت های جامعه به معنای عقب افتادگی است به خصوص وقتی زنان از حضور اقتصادی و اجتماعی محروم شوند زیرا در بخش هویت بخشی به نیمی از افراد جامعه اختلال وارد می شود بنابراین باید به زنان نقش داده شود تا فراتر از هویت خانوادگی به سمت هویت های سیاسی، اقتصادی و صنفی حرکت کنند. 
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا در این مراسم معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار