به نظر می‌رسد پای سلامت مردم که به میان می‌آید حساسیت‌ها باید افزایش یابد اما این موضوع در فارس به گونه دیگری است! آنچه لازم به ذکر است اینکه استفاده از ماسک‌های غیربهداشتی و غیر‌ایمن به همان اندازه مضر است که افراد جامعه بدون ماسک در مقابل خطر قرار گیرند.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: اگر بپذیریم شفاف‌سازی از اصول مهم ارتباط‌گیری صحیح در هر برهه‌ای از زمان بوده و اساس صادقانه با مردم سخن گفتن بسیار ارزشمند است، باید به این درجه از سطح فکری و شعور اجتماعی هم نائل شویم که در واقع بی‌پروایی و گستاخی با شفاف‌گری و واقعیت‌گویی بسیار تفاوت کاربردی دارد.

اصولا در شرایط بحرانی عملکرد صحیح همچنین تصمیم‌گیری مناسب یک دستگاه و به تعبیر برخی از شهروندان عیار آن دستگاه یا توان مدیریتی سازمان مربوطه سنجیده می شود.

ویروس کرونا در شرایطی پدیدار شد که قبل از آن بیشتر مدیران در مصاحبه مطبوعاتی خود توپ کم‌کاری دستگاه خود را در زمین تحریم‌ها انداخته و رضایتمندی عملکردشان را در آینده نزدیک، نوید می‌دادند.

تا آنجا که ویروس کرونا برای مردم ایران دشوار و موجب شد بسیاری از اقشار جامعه گرفتار این ویروس شوند تا جایی که حتی بسیاری از افراد، ورشکسته شده و یا شغل خود را‌‌‌ از دست دادند.

در این آشفته بازار، افرادی هستند که با به خطر انداختن سلامت ‌هموطنان، درآمدهای نجومی کسب کرده و همچنان تلاش دارند از رهگذر بی‌تدبیری برخی از مدیران، درآمدهای خود را چندین برابر کنند.

نکته قابل تامل اینکه با توجه به تذکرها و هشدارهای مکرر متولیان امر به ‌ویژه در حوزه سلامت، در مورد توزیع ماسک‌های غیر‌ایمن و تقلبی در سطح جامعه هنوز برخی از دستگاه‌های متولی واکنش قاطع و چشمگیری نشان نداده‌اند.

داستان از این قرار است که هفته گذشته یکی از مسئولان ارشد سازمان صمت فارس با اظهار تاسف از بازیچه قرار دادن سلامت مردم توسط افراد سودجو، از توزیع و فروش ماسک‌های تاریخ مصرف گذشته خارجی در بازار خبر داد که همین موضوع سبب شد بسیاری از شهروندان نسبت به این خبر واکنش نشان داده و خواستار پیگیری و مطالبه از مسوولان توسط خبرگزاری فارس شوند با این سوال که مسئولیت مسئولان در این شرایط بحرانی چه خواهد شد؟

در بخش دیگری از این خبر آمده است: بر پایه گزاش‌های دریافتی و تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شده این ماسک‌ها تولید یک کشور خارجی بوده و از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران شده و برخی افراد سودجو آن را وارد بازار استان فارس به ‌ویژه شهر شیراز کرده‌اند.

سئوال مطرح شده از مسئولان نظارتی این است که هدف از انتشار این خبر بر چه مبنا بوده و حتی چنان چه این خبر بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی داشته باشد، سازمان مربوطه باید اعلام کند با نظارت‌های دقیق و کنترل بازار، متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد شده است.

پس انتشار چنین خبرهایی برای شهروندان در این شرایط نه تنها امیدوارکننده نخواهد بود بلکه بذر نا‌امیدی را در دل شهروندان خواهد کاشت.

همین موضوع است که سبب می‌شود شهروندان دیگر به خبر کنترل بازار گرانی اهمیت ندهند و چنین خبری سبب چند برابر شدن گرانی‌ها و سکه شدن بازار سودجویان شود.

هرچند سازمان صمت اعلام کرده است طی بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی فروشندگان لوازم بهداشتی و لوازم پزشکی، برای شش واحد که به توزیع ماسک‌های قاچاق تاریخ مصرف گذشته می پرداختند ، پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۵۶ میلیون ریال تشکیل و تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ ماسک از سطح بازار جمع آوری شده است، ضمن آنکه بازرسی‌ها از مراکز عرضه ماسک و محلول ضدعفونی همچنان ادامه دارد و با متخلفین به شدت برخورد می شود.

آیا برای شمای شهروند، این خبر مورد توجه قرار گرفته و با این سازمان برای شناسایی و اطلاع ماسک‌های تقلبی در فلان داروخانه و یا فروشگاه همکاری خواهید داشت یا خیر؟

به نظر می‌رسد پای سلامت مردم که به میان می‌آید حساسیت‌ها باید افزایش یابد اما این موضوع در فارس به گونه دیگری است! آنچه لازم به ذکر است اینکه استفاده از ماسک‌های غیربهداشتی و غیر‌ایمن به همان اندازه مضر است که افراد جامعه بدون ماسک در مقابل خطر قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار