معاون آموزش متوسطه و دبیر "پروژه مهر" اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سناریوی واحدی با وضعیت زرد برای بازگشایی همه مدارس در سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و رنگ بندی‌های سفید و قرمز اعمال نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 03 September 2020

محمدرضا ناظم ‌زاده افزود: برای بازگشایی مدارس در این سناریو، رنگ بندی سفید و قرمز اعمال نمی‌شود و وضعیت زرد برای همه مدارس استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این سناریو، دانش‌آموزان بصورت گروه‌بندی در کلاس‌ها حاضر و برای ساعات خارج از مدرسه آنها نیز در فضای مجازی برنامه‌ریزی خواهد شد.

ناظم زاده در عین حال تصریح کرد: گروه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس و نقاط کم جمعیت استان انجام نمی‌شود و همه دانش‌آموزان اینگونه مناطق در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: همه مدارس استان از روز شنبه پانزدهم شهریور دایر خواهند بود و مانند کلیه ادارات فعالیت می‌کنند مگراینکه شیوع عمومی‌تر  کرونا پیش آید و بر اساس تصمیم ستاد استانی و ملی کرونا کلیه ادارات تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: همه مدارس در وضعیت زرد فعال خواهند بود و کلاس‌ها بصورت گروه‌بندی برگزار خواهند شد.

ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: در وضعیت زرد ۵۰ درصد آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد و بر اساس برنامه‌ای که آموزشگاه ارائه خواهد داد، برگزار می‌شود.  

وی یادآور شد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس، پیش از این برای همه آموزشگاه‌ها  ارسال شده بود اما تفاوت آن در زمان حاضر این است که تنها وضعیت زرد این شیوه‌نامه اعمال می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، دانش‌آموزان نباید بیش از ۳۵ دقیقه در محیط بسته حضور داشته باشند و بعد از این مدت باید از کلاس خارج شوند و از فضای آزاد استفاده کنند یا پنجره کلاس برای تهویه هوا گشوده شود.

وی با بیان‌اینکه برنامه‌ریزی برای ساعات برگزاری کلاس‌ها بر عهده شورای مدرسه است، خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدرسه به تدبیر شورای مدرسه و شرایط و موقعیت فیزیکی آموزشگاه بستگی دارد و اعضای این شورا می‌توانند ساعات حضور دانش‌آموزان خود را کاهش دهند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

ناظم‌زاده تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه هوا در مدارس باید بصورت سختگیرانه اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار