معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به تجهیز ۲۰ میلیارد ریالی هنرستان‌های استان گفت: برای نخستین‌بار رشته بورس در هنرستان‌های سطح استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 25 August 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا یاری در شورای آموزش‌وپرورش استان در محل سالن جلسات استانداری اظهار داشت: 5 کارگروه در آموزش‌وپرورش استان مشغول فعالیت است که امسال کارگروه بازگشایی مدارس نیز به آن افزوده است.

وی افزود: کارگروه سواد رسانه‌ای شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی را مدنظر قرار می‌دهد که فعالیت‌های آن بسیار مهم است؛ کارگروه بهداشت و تندرستی سلامت دانش آموزان را مدنظر دارد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: تا مدت مشابه سال گذشته گزارش ثبت‌نام کمتر از 90 درصد بوده است. قم یک شهر مهاجرپذیر است و برخی از دانش آموزان به‌صورت خانوادگی مهاجرت می‌کنند و این عزیزان را رصد کرده‌ایم.

یاری عنوان کرد: با دانش آموزانی که ثبت‌نام نکرده‌اند تماس برقرار شده و درمجموع آماده بازگشایی مدارس هستیم.

وی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که تا نیمه شهریورماه استان به وضعیت زرد برسد؛ اگر شرایط قرمز باشد آموزش به‌وسیله فضای مجازی ارائه می‌شود و در وضعیت زرد شرایط خاصی را داریم که دستورالعمل جامع و کاملی دارد. دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم دو روز در هفته کلاس حضوری دارند و یک الی دو روز غیرحضوری به کلاس می‌روند و کلاس‌های با تراکم بالا به گروه الف و ب تقسیم می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: جلسات مکرری برگزار شده و این موضوع مدنظر است که کلاس‌های غیرحضوری را کمتر کنیم و تلاش داریم عدالت آموزشی برای همه دروس موردتوجه باشد.

یاری با تأکید بر اینکه سلامت دانش آموزان همواره مورد تأکید است، بیان کرد: به همکاران تأکید کردیم که می‌توانند از زمان‌های اعلام‌شده استفاده کرده و همه دروس حضوری باشد؛ برنامه هفتگی مدارس آماده و کلاس‌بندی انجام و اقدامات لازم برای وضعیت زرد برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: باید همه دستگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی همکاری داشته باشند، سلامت دانش آموزان مورد تأکید است و در کنکور بهترین اجرا را آموزش‌وپرورش قم در سطح استان انجام داد و ستاد کرونای استان به این امر اذعان کرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: سال 92 پوشش هنرستان‌ها 29.5 درصد و امروز 37 درصد است که رشد بسیار خوبی با توجه به بضاعت موجود داریم؛ هنرستان‌ها نیازمند توجه بیشتری هستند و اقدامات خوبی در راستای تجهیز آن‌ها انجام‌شده است.

یاری افزود: هنرستان‌ها نیروهای مولد و کارآفرین را تربیت می‌کنند، بسیاری از مدارس در ابتدا مدارس معمولی بودند و سپس تغییر کاربری دادیم و به هنرستان تبدیل شده‌اند.

خیران مدرسه‌ساز برای تجهیز هنرستان‌های قم اهتمام داشته باشند

وی با تأکید بر اینکه "هنرستان‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم می‌کنند" گفت: دستگاه‌های متولی و مرتبط باید به حمایت از موضوع فنی و حرفه‌ای بپردازند. استان‌های دیگر در زمینه تجهیز هنرستان‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند که خیران مدرسه‌ساز استان می‌توانند برای تجهیز هنرستان‌های قم اهتمام داشته باشند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یک هنرستان وابسته دارد و امسال سازمان جهاد قم نیز یک هنرستان وابسته ایجاد می‌کند؛ مذاکراتی با شهرداری انجام دادیم که هنرستان وابسته زیر نظر آموزش‌وپرورش ایجاد کند.

یاری خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته 20 میلیارد ریال تجهیزات با همکاری اداره کل نوسازی به هنرستان‌ها اختصاص دادیم. امسال برای نخستین بار رشته بورس در هنرستان‌ها ایجاد کردیم و رشته دیگر تهیه‌کنندگی تلویزیونی است که در هنرستان پردیسان ایجاد شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار