کد خبر: ۸۷۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 05 July 2020
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا کنون تعداد هشت بیمار کرونایی در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آرین غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به افزایش آمار مبتلا به ویروس کرونا از خردادماه تاکنون  اظهار کرد: به دلیل روند صعودی افراد مبتلابه ویروس کرونا در گچساران هم اکنون  وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده است.
وی ادامه داد: بازگشایی صنوف  به خصوص صنوف پرریسک بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.
غلامیان با بیان اینکه 25 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گچساران بستری هستند،  عنوان کرد: از مجموع این تعداد17بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی گچساران  و هشت بیمار  در بیمارستان صنعت نفت شهر دوگنبدان بستری هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده در این شهرستان سه هفته گذشته به ثبت رسیده است  که در صورت ادامه روند کنونی رسیدن به پیک بیماری کرونا تا سه هفته آینده دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به روند صعودی افراد مبتلا به کرونا در گچساران گفت: 54 تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهید رجایی، بی بی حکیمه و نفت گچساران  در نظر گرفته شه تا در صورت نیاز استفاده شود.
غلامیان ادامه داد: همچنین۱۱ تخت آی. سی. یو در بیمارستان های گچساران وجود دارد که از این تعداد ۶تخت برای بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا کنون تعداد هشت بیمار کرونایی در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.
غلامیان با اشاره به بازگشت محدودیت های کرونایی و اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان گفت: شهروندان از تردد غیر ضروری در مکان های پرتردد خودداری و ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده کنند.
به گزارش فارس،  به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از  زمان شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه  و بویراحمد  تا روز گذشته21 نفر در ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
یزدانپاه گفت: متاسفانه تعداد موارد مثبت و موارد بستری در این استان همچون روزهای گذشته در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه از ابتدای نمونه گیری کرونا تاکنون 718 مورد قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شده، افزود: 50 درصد مبتلایان به کووید 19 روز گذشته مربوط به شهرستان گچساران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار