رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت:‌ کمیسیون تحقیق کمیسیونی نمایشی و استراحت طلب برای کسب موقعیت نمایندگان عضو آن نیست بلکه باید اسناد دو طرف را دیده و در نهایت تصمیم‌گیری کنند. به هر حال ان شاءالله تاجگردون بعد از رد صلاحیت به زندان خواهد رفت ولی در ابتدا باید در مجلس رد صلاحیت شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 27 June 2020

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه تاجگردون نباید از سوی شورای نگهبان تائید می‌شد، گفت: منتخب گچساران در امانت در اختیارش خیانت کرده و تائید او از سوی مجلس یازدهم گناه بزرگی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احمد توکلی رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت امروز (شنبه 7 تیر) در نشست خبری با عنوان بی‌نظمی و اتلاف منابع انرژی و کارکرد مجلس در اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اظهار داشت: در کشور ما مسائل بدیعی رخ می‌دهد که اتفاقی بی‌سابقه است. این در حالی است که دولت آقای روحانی به طور واضح از یک عده سرمایه‌دار انحصارگر در بازار کالاهای اساسی حمایت می‌کند.
رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از مجلس معروف به اصولگرا توقع می‌رود که با غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران برخورد کند. این در حالی است که تاجگردون از ابتدا نباید توسط شورای نگهبان تائید می‌شد در حالی که برخی افراد به دلایل خیلی سبک رد صلاحیت شدند هر چند وقتی به شورای نگهبان انتقاد می‌کنیم آنهامی‌گویند باید صلاحیت افراد احراز شود. در حالی که عدم احراز تاجگردون کاملا مشخص است.
توکلی گفت: ‌پرونده و اسناد تخلفات تاجگردون وجود دارد ولی به دلیل قدرت نفوذی که وی با استفاده از ابزار بودجه برای خود فراهم کرده تاکنون از تعرض مصون مانده است.
توکلی به موضوع بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اشاره و با بیان اینکه تاجگردون نباید از طرف شورای نگهبان تائید می‌شد، تصریح کرد: ‌تاجگردون به برخی دستگاه‌های و نهادهای اطلاعاتی و نظارتی و دینی بودجه خوبی داده که این بودجه از سوی مسئولین ممکن است خدمت به آنها محسوب شود اما عملا توزیع رانت است و می‌تواند توقع ایجاد کند. تاجگردون در طول سال‌هایی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بوده در امانتِ در اختیارش خیانت کرده است. ضمن اینکه او در حق مخالفانش هم با ایجاد فضای اختناق وضعیت وحشتناکی به وجود آورده است.
رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت متذکر شد: وقتی مجلس فعلی اصولگرا است باید سربلند از نظارت استصوابی دفاع کند و اگر مجلس بر اساس احساسات عاطفی‌اش اعتبارنامه تاجگردون رای مثبت دهد گناه بزرگی انجام داده و برای جامعه بدآموزی دارد.
تسنیم از قول توکلی نوشت : تاجگردون در بستر خاصی کارهایش را انجام داده لذا نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها گردن اوست زیرا توزیع رانتی بودجه مسبوق به سابقه است. این در حالی است که تاجگردون طبق وظیفه اصلی‌اش به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه باید تک به تکِ جداول بودجه را امضا کند و متاسفانه با آنکه برخی موضوعات در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده بود اما تاجگردون ارقام جداول بودجه‌ای را بالا پایین کرده و حتی عناوین پروژه‌ها را تغییر می‌داد.
رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه  تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه بودجه باید امانت دار باشد، خاطرنشان کرد:  تاجگردون بودجه سه طرح درون یک استان را تغییر داده است، ولی این طرح‌ها دارای ضوابط اولویتی و قانونی بوده و در پیوست لایحه بودجه هم وجود دارد اما او اعتبارات این پروژه‌ها را کم کرده و برای پروژه‌ای که زمین خود و خانواده‌اش اختصاص دارد در نظر گرفته است. 
وی تاکید کرد: متاسفانه یقه سفیدها در حال نابود کردن کشور هستند. چراکه با نفوذ بالای خود راه و چاه کسب ثروت را می‌دانند و در تقسیم سهم خود متبحر هستند.از سوی دیگر یقه‌سفیدان  با انجام برخی کارهای خاص سهم اعتباری دو هزار نفر را به یک نفر می‌دهند.
توکلی با طرح این سؤال که چرا باید برخی همراهان تاجگردون و خانواده و اقوام و دوستانش در برخی مناصب ارتقا بگیرند؟ گفت: دست بردن در سند دولتی و کم و کردن کلمه و یا زیاد کردن کلمات و تغییر اسامی و نقشه بخشی از عناوین جرم‌هایی است که تاجگردون انجام داده است. یکی دیگر از اقدامات مجرمانه تاجگردون  طرح امامزاده جعفر است که با تغییر اولویت و اعتبار از سوی تاجگردون منجر به افزایش قیمت زمین  اطراف آن که متعلق تاجگردون و خانواده‌اش است، شده است. این در حالی است که حتی دو طرح دیگر هم به بودجه این امامزاده الحاق شد که عملا خیانت در امانت است.
 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: کسی که برای سوء‌استفاده از عنوان دکترا 5 روز فرصت می‌گذارد و 10 بار دروغ می‌گوید و 14 سال از عنوان و منصب شغلی‌اش سوء استفاده می‌کند کار را به جایی رسانده که مردم در این باره سوال و ابهام و دغدغه دارند.
توکلی  با تاکید بر اینکه در شرایطی که سوء استفاده از عناوین علمی جرم سنگینی محسوب می‌شود اما تاجگردون حتی  فرم‌های شخصی‌اش را با اطلاعات ناقص پر کرده است، عنوان کرد:   تاجگردون یک جا  گفته است که  دکترا دارد و جایی دیگر عنوان کرده که دانشجوی دکتراست؛ در جای دیگر خود را دانشجوی دکترا در رشته اقتصاد عنوان کرده و در جای دیگر گفته که مدرک دکترایش را به صورت ترددی در فواصل سال‌های 2005 تا2008 از کشور بلژیک دریافت کرده است ولی طبق بررسی‌های ما او در طول این سال‌ها فقط دو بار به دبی رفته و دو بار به قطر. ضمن اینکه او در جای دیگر عنوان کرده که دکترای سیستم‌های برنامه‌های اقتصادی دارد و در جای دیگر گفته که دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران دارد. 
وی گفت: مشخص نیست که او چه امتیازاتی داده است که در قبال آن تعداد کثیری از اقوام و دوستان وهمراهان وی در پست‌های مدیریتی و در شرکت‌های تابعه  شستا استخدام شدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه  شورای نگهبان باید چند بازرس برای بررسی تخلفات تاجگردون به گچساران می‌فرستاد،‌گفت: اینکه چنین فردی با این پرونده بلند بالا هم در مجلس و هم در شورای نگهبان تایید صلاحیت می شود، موجب می‌شود که  دیگر هیچ فردیکه با سند و مدرک از مفاسد در دستگاه‌های اجرایی اطلاع دارد، جرئت ارائه اسناد و مدارک خود را نخواهد داشت. اختناق بسیار مسئله وحشتناکی است و کسانی چون تاجگردون مخالفان خود را در شهر حوزه انتخابیه خود منکوب می کند. امروز مجلس در حال آزمایش پس دادن است به این دلیل که این کارها با انقلابی گری و اصولگرایی نمی‌خواند.
 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت:‌ کمیسیون تحقیق کمیسیونی نمایشی و استراحت طلب برای کسب موقعیت نمایندگان عضو آن نیست بلکه باید اسناد دو طرف را دیده و در نهایت تصمیم‌گیری کنند. به هر حال ان شاءالله تاجگردون بعد از رد صلاحیت به زندان خواهد رفت ولی در ابتدا باید در مجلس رد صلاحیت شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
گچساران وباشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
ای شیر مادرت حلالت، بخدا قسم ترس این و دارم که تایید بشه و ریشه مخالفین خودش رو تو شهرستان قیچی کنه. توی دوره انتخابات بهمون گفتن دعوتش کنید بیاد خونتون ، ما قبول نکردیم چون از انقلاب تا الان خانواده ما طرفدار احزاب راست گرا و انقلابی بودن و بعد مرگ پدرم میخواستن از وضعیت ما سواستفاده کنن. وقتی مخالفت شدید کردیم، سه روز بعد بانک کشاورزی مامور فرستاد جلو خونه و قصد مصادره املاک ما رو داشتن تا اینکه مجبور شدیم زندگیمون رو یک هشتم قیمت بفروشیم که ظرف ۴۸ ساعت بعد حساب بانک رو تسویه کنیم. نه گفتن به یک انسان فاسد برای ما خیلی گرون تموم شد ، امیدوارم دست این گرگ در لباس میش هرچه سریع تر رو بشه تا خانواده های کمتری رو بدبخت کنه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آقای توکلی شما سابقه زیادی توی گیر دادن دارید که خودی نشون بدید ولی اخرش همش هیچ شده ، شما شدید خانوم مارپل شورا نگهبان و کمیسیون تحقیق تایید کردن شما چی میگید واسه خودتون واسه خودتون تهمت میزنید همه رو مقصر میدونید که چرا تایید شده ، سر مردم رو با این حرفا مشغول نکنید برید بفکر گرونی مرغ و برنج خودرو لوازم یدکی و خیلی چیزای دیگه باشید مردم با بدبختی دارن زندگی میکنن اون موقع شما شدید کاسه داغتر از اش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
توکلی .......
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آقای توکلی لطفا ازچاپخانه آت درشرق تهران که با ارز دولتی راه اندازیش کردی برامون تعریف کن.همچنین دربورسیه دکترایت که10سال طولش دادی چراخانواده آن را همراه خودبردی.لطفابفرماییدباکدوم پول.هی داری میگی بای برای مردم شفاف بشه.کدوم مردم.مردم ماهستیم که به ایشون رای دادیم.ودوستش داریم وبایدباشد.
ش ب
|
United States
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
اقای توکلی من نه این اقا را می شناسم ونه نماینده ما ست سئوالم از شما اینست ایا در این مدت که نماینده ومطرح بودید از همفکران شما مشابه اقای تاجگردان(بزعم شما) نبوده‌اند وایا در مقابل انها همچنین غوغای راه انداختید مگر شما کی هستید .... ایکاش با یک نظر وبدون وابستگی جناحی عمل میکردید ویکسان تمام مسائل را داد می‌زدی ببینید کاوه آهنگر میشدی .یا نه باور کنید مردم تز دست خلافکاران گردن کلفت کلافه شدن از انها بیزارند
sajjadhaeri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آقای دکترتوکلی توتنهای تنهانیستی دل تمام حق طلبان ومردمی که ازبی عدالتی لطمه خورده اند دعاگوی توهستند
خوشحالم که دکترتوکلی توی این چندساله ای که بنده بعدازدفاع مقدس بیاد دارم درتمام مراحل پیروز میدان بوده چون سخن حق راگفته واین خاصیت حق طلبی است که نهایتاحق پیروز است درخصوص رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد وتقلب کردان و...ونعمت زاده وحقوق های نجومی هرچه گفت حقیقت محض بود درخصوص سیف اوبود که فریاد کرد وهم اکنون شنیدم سیف درزندان است دراین خصوص نیز هرچه این مردخدا میگوید همان خواهدشد
متاسفم که بانداحمدی نژاد آمدند درخصوص مدرک دکتری وچاپخانه روزنامه فردا بوسعت یک دولت وکابینه علیه او شایعه سازی کردند تااورا از پیگیری تخلفات وغارتگری های خودشان بازدارند من شنیده ام البته تاییدنشده که بارهادکترتوکلی وخانواده اش بخاطراین پیگیری ها مورد آزار وتهدید قرارگرفته اند اما اگرلوله تفنگ نیز بالای سرش باشد ازسخن حق کوتاه نمیاید /من تنهادعام همیشه سلامتی وطول عمروموفقیت این مردبزرگه اگر این پیگیری نمیکرد هم اکنون وضعیت بسیار نابسامانی درخصوص نفوذافراد فاسددرکشورداشتیم
این سرزمین خونهاداده تاعدالت درآن جاری وساری است من مطمئنم باچنین پیگیری های هست که خون پاک شهدا به ثمرخواهدنشست ومن شهرونداین کشور به عدالت دست خواهم یافت /مطلبم طولانی شد توکلی کسی نیست که زیر بار حرف ناحق بره اوآنقدرمعتقدوپای بند به عدالت است که ایتداعدالت وشفافیت رادرزندگی خویش جاری وساری میکندآنگاه برای جامعه آنرا پی میگیرد من راجع به دکترتوکلی زیاد مطالعه کردم تادچارآسیب های شایعات نشوم /آنچه میدانم همه میدانند کسی نمیتواندباچندسند دروغ ویاکم اعتبار درخصوص حتی دشمن توکلی رابه قناعت درخصوص متخلف بودن فردی برساند او بسیار زحمت میکشد تاآبروی کسی نرود وبزه وتخلفات آن شخص اثبات گردد عزیزانی که کامنا های فوق رامطالعه فرمودنددچاراحساسات فامیلی نشوند من که علیه شمایا مقابل آنشخص نیستم بنده مشهدم دکترتوکلی تهران است وموضوع مرتبط بااستانی درجنوب غرب کشور
تکلیف خودم دانستم این مطالب رااینجابنویسم حال صلاح دانستند منتشرمیکنند غیرقابل انتشاربود که هیچ توقعی نیست ماامروز امکانات فراوانی درخصوص صحت آزمایی مطالب داریم اگربدون تحقیق سخنی بگویم پیش خدامسولیم هم اکنون بلطف خدا وامکانات فضای مجازی اطلاعات درخصوص هرادعایی بوفوردردسترس همگان است آن برادری که نوشته آقای توکلی ازچاپخانه ات درشرق تهران بگو پیشنهاد میکنم پاسخ این مطلب راحتماجستجوکند من فایل پی دی اف پاسخ های مشروح دکترتوکلی رادراین خصوص دارم ذخیره کرده ام این شبهه را دولت احمدی نژاد درپاسخ به افشاگری دکترتوکلی علیه رحیمی معاون اول ایشون وافشای دکتری جعلی مرحوم آقای کردان ایجادکردکه معلوم شد منبع این شایعه اظهارات غیرمستدل آقای سعیدحجاریان بوده که درهمین راستاخود آقای حجاریان نامه ای سرگشاده به آقای دکترتوکلی نوشت ورسمابابت این مطلب کذب رسماعذرخواهی کرد درخصوص دیگرمطالب نیز خودآقای دکترتوکلی بمشروح روشنگری کرده دوستان میتوانند سوابق رابراحتی آب خوردن بیابندجستجوکنند اگر اسیرشایعات شویم هیچگاه از شیرینی حقیقت متمتع نخواهیم گردید
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
خدانگهدار شما وهمه کسانی باشه که از اعلام فساد و مفسدان یقه سفید نمی ترسید البته با سند ومدرک که تا بحال اینگونه بوده است ... شجاعت شما همانند سردار سلیمانی هست که به دل داعشی و آمریکایی میزد و شماها ب۶ دل داعشیهای داخلی و نفوذیهای غربی و مفسدان گردن‌کلفت میزنید ..... دم همه شما گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
مجلس شده تاجگردگن بابا تموم شکنید بیرون بیندازید
حمید
|
United States
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
اقای توکلی زیاد به مدرک گیر نده چون مال خودتم زیاد قابل دفاع نیست هرکی فوق لیسانس میره مجلس دکتر میاد بیرون اینو همه میدونن ناقلا.
قلندر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اگر انگشتر رودستت نبود باور میکردیم ولی حالا میدونیم توهو بفکر خودتی
ثریا
|
-
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
سلام جناب آقای توکلی عزیز مردم ایران مردم عزیزم اونایی که بدبختشون کردید اونایی که زندگی براشون نزاشتی با این همه گرونی بااین همه مصیبت وارده کدامشون باید تحمل کنیم ما احتیاج به تحریم نداریم اصلا نداریم کم ازبس دزدی کردید ازبس مال و مونو به یغما بردید اینا تحریم هستن اینا مصیبت هستن تا کی باید مردم کشورم زجر بکشن بس کنید دیگه شما زورتان به تاجگردون رسید بهش میگید دوزد کدام دوزدی اگر اینجوریه کل مجلس ودارو دستش باید دوزد باشن جلوی دوزدا رابگیریتون مرغ شده خدا تومان برنج شده خدات مان چی گرون نشده اجاره شده میلیاردی بس کنید دیگه فکر کردی مردم کشورم خر هستن نمیفهمن والله بخدا دیگه این مردم فقط بخاطر خون شهدای عزیزشون صبر می‌کنند همه شما دم ازانسانیت میزنی تازه یادتون افتاده دوزد تو کشور وجود داره
بویراحمد عزتمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اگر قطره خونی از دماغ جوانی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت به زمین بریزد بدهکار آن در این دنیا و آن دنیا شما خواهید بود جناب توکلی و همه هم شما را می شناسند.... خواهشا در منطقه آشوب و فتنه بپا نکنید و البته زاگرس نشینان خوب می دانند چرا شما دشمن لُرها هستید... دست خدا بالاترین دست ها است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
سلام
آقای توکلی
هرچند اعتبار نامه تاجگردون از موضوعات مهم جامعه می باشد اما دلیلی نمی شود مشغول کردن مردم به این موضوع باعث شود که مردم گرانیهای اخیر ازجمله افزایش قیمت مرغ - افزایش لبنیات و شیر - افزایش قیمت لاستیک خودرو و....... را تحمل کنند .
آنچیزی که کمر مردم را خم و شکسته نموده و نان آوران خانواده را در حضور فرزندانشان شرمسار و شرمنده کرده است گرانی و عدم توانایی مردم در تهیه ساده ترین و ابتدایی ترین مواد اولیه مخارج زندگی روزانه زندگی است
لطفا به این موضوع هم ورود کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
متاسفانه مجلس كار انقلابيش شده تكليف كردن ازدواج تا سن ٢٨ سالگي
اينها در مقابل مافياي تاج گردون پشه هم نيستند
تاج گردون در كليه دستگاه هاي اقتصادي مثل سرطان ريشه زده و همه از ترس پست هاشون همه نوع باجي را بهش دادن و ميدن
توي نظام بانكي ايشون همه فاميل هاشو توي شركت ها در جايگاه هاي مختلف وارد كرده
اوضاع كثيف تر از چيزي است كه حتي فكرشو بكنيد
نهادهاي نظارتي به جاي دله دزدها اينها رو بگيرن
ولي چون فساد سيستمي شده و نمك ها هم گنديدن ديگه هيچ اميدي نيست
یک ایرانی
|
Romania
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دستگاههای نظارتی زور شان به آدمهای گردن کل فت نمیرسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار