کد خبر: ۸۶۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 12 June 2020
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های متعدد نیمه تمام که برای اتمام آن همتی نمی‌شود انتقاد کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطب‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با یادآوری روز ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال ۵۸ اظهار داشت: در این سازمان زحمات زیادی کشیده شد.
وی گفت: دو موضوع کشاورزی و دامداری از پایه‌های تولید و اشتغال جامعه است ظرفیت‌های خوبی در کشور و استان برای توسعه کشاوری داریم که باید زیرساخت ها را آماده کرده و موانع را برداریم.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: برخی طرح‌های کشاورزی ما به خصوص در مناطق گرمسیری همین جور روی دست مانده است که باید اقدام کنیم یکی از اشکالات طرح‌ها در استان ما پراکندگی کار است متمرکز روی یک طرح نمی‌شویم و گاهی وقت ۱۰ سال از یک طرح می‌گذرد اگر این طرح متمرکز شده و درست شود تحول ایجاد می‌شود.
وی گفت: هنر نیست که طرح های جدید ارائه دهیم هنر تمام کردن طرح‌هاست مثل این که چند تا کت و شلوار نیمه تمام داشته باشیم و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشود در حوزه کشاورزی باید اقدام کنیم اگر کار کردیم دامداری هم رونق می گیرد.
امام جمعه مرکز استان گفت: ۴۰ سال در برابر دشمن و تحریم ایستادگی کردیم اگر ظرفیت نداشتیم شکست می‌خوردیم این حاکی از ظرفیت بالای کشور ماست در حال حاضر با ظرفیت ۵۰ درصدی کار می کنیم و اگر تلاش کنیم خیلی از مشکلات ما برطرف می شود این که رهبری می‌فرماید اقتصاد مقاومتی برای همین است و شعار نیست بلکه ظرفیت‌هایی هست که اگر بالفعل شود قدرت در نظام ایجاد می‌شود هر چند در خیلی از حوزه‌ها قدرتمند شد‌ه‌ایم.
وی افزود: جهاد سازندگی در بخش‌های مختلف کار می کرد و برای انقلاب خدمات ایجاد کرد با روحیه انقلابی و ولایی و خستگی ناپذیر به میدان آمدند و کارهای بزرگی انجام دادند اگر با همان روحیه کار کنیم خیلی پیشرفت خواهیم کرد.
این خطیب جمعه افزود: در سال‌های دهه 60 که اوضاع را تحلیل کنیم اکنون به این نتیجه می‌رسیم که اگر در حال حاضر با همان روحیه بسیجی کار می‌شد کشور وضعیتی بهتر داشت اما گویی نخواستند و یا نگذاشتند که با آن روحیه اقدام شود.
وی در ادامه گفت: چهارشنبه ۲۸ خرداد شهادت امام جعفر صادق است که قریب به ۳۵سال امامت و ۶۵ سال عمر شریف داشتند و مذهب جعفری را ایجاد کرد و عمده روایات مکتب تشیع از امان جعفر صادق(ع) است که می‌فرماید مومن به رستگاری نمی رسد مگر این که احکام دین را یاد بگیرد و عموم باید اعتقادات و احکام دین را بدانند و حساب و کتاب در امور اقتصادی داشته باشند و بردباری و صبر هنگام سختی ها داشته باشند.
وی تحریم فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد که این تحریم ها وقتی از ناحیه شیطان است انسان باید خوشحال شود چون در مسیر حق است و حاکی از استکبارستیزی این نیروست دشمن تلاش کرده و توطئه چیده و نیروی انتظامی در برابر آن ایستاده و اجازه نا امنی و بی‌نظمی در کشور نداده است و برای دفاع از کشور و ناموس شهید می‌دهد.
وی در ادامه خطبه‌ها گفت: وضعیت کنونی امریکا و سرکوب شدید مردم توسط این رژیم است که بر خلاف ادعای خود به تمام مردم جهان ظلم و ستم می کند و امریکا پای خود را روی حلقوم مردم گذاشته است و اجازه نفس کشیدن نمی دهد این کار امروز امریکا نیست و خاصیت این کشور است این کشور نمی تواند مدعی عدالت باشد مردم سیاهپوست حق نفس کشیدن ندارند و امروز هم تلاش دارد که ملت ایران نفس نکشد ولی ملت امروز نفس می‌کشد و نفس امریکا را هم خواهند گرفت.
حسینی در ادامه گفت: پرهیز از اجتماعات و حضور در عروسی‌ها با جمعیت زیاد به معنای خطر است و این مجالس ترحیم با ازدحام بالا هشدار و خطر است چند ماه همه زحمت کشیدند و اگر رعایت نکنیم به نقطه اول می‌رسیم آمار در استان ما به شدت بالا می رود و رعایت مسایل بهداشتی از این روند جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار