تقویت بسترها و زمینه های رسانه ای نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه ها و تقویت سهم رسانه ها در پیشگیری اجتماعی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
کد خبر: ۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ 27 February 2015

دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.

سرهنگ مجید ردکا، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی  در اختتامیه دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی با اشاره به اهمیت تعامل میان متولیان امنیت و رسانه در جامعه اظهار داشت: امنیت یک نیاز اساسی و از اصلی ترین ضروریات زندگی بشر است.

وی با بیان این‌که رسانه ها در ایجاد احساس امنیت و اقتدار بیشتر در جامعه نقش ممتازی دارند، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و بالاتر از آن ایجاد حس امنیت موضوعی نیست که فقط از سوی پلیس، نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی در جامعه حاکم شود.

ردکا با اشاره به این‌که رسانه ها نقش بسیار مهمی در جلب و جذب مشارکت های مردم ایفا می کنند، افزود: باید در جامعه نظم و امنیت پایدار وجود داشته باشد تا رسانه ها بتوانند منشأ بروز و ظهور فعالیت های اجتماعی شوند.

همچنین سرهنگ علی اسماعیل پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: تقویت بسترها و زمینه های رسانه ای نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه ها و تقویت سهم رسانه ها در پیشگیری اجتماعی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ظرافت روان شناختی نشر و تحلیل اخبار حوادث و رخدادها، ابعاد جامعه شناختی تهیه، تدوین و انتشار اخبار اجتماعی، کنش وری رسانه ها در حیطه ترویج قانون گرایی و نظم پذیری، ساز و کارهای رسانه ای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی و سهم و نقش رسانه ها در ارتقای تعامل پلیس و مردم را از جمله محورهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

بنابر این گزارش، دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی با هدف تقویت بستر زمینه‌های رسانه‌ای نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه‌ها و تقویت سهم رسانه‌ها در پیشگیری اجتماعی برگزار شد.

بنابر نظر هیات داوران جشنواره نفرات برتر در بخش یادداشت ساناز شهابی از پایگاه خبری هم‌نوا، سیده پریناز سهرابی از پایگاه خبری نصرنیوز و موسی کاظم‌زاده از خبرگزاری ایکنا معرفی شدند.

همچنین در بخش گزارش هیأت داوران هیچ یک از آثار ارسالی را حائز رتبه نخست ندانست و نفرات دوم و سوم این بخش به ترتیب سحر فکردار از خبرگزاری فارس و پریناز اصلی اعلام شده و لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 در بخش خبر دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی نیز حمیده بردباری از خبرگزاری ایسنا، مینا بازگشا از خبرگزاری ایرنا و علی‌رضا خوش‌نیت از پایگاه خبری آذرقلم نفرات برتر این بخش شدند. در بخش خبرگزاری‌ها نیز، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا و پایگاه خبری تحلیلی نصرنیوز به دلیل پوشش‌دهی مناسب و توجه به مسائل و رویدادهای اجتماعی با محوریت نظم و امنیت برتر شناخته شدند.

روزنامه‌های سرخاب، مهدآزادی، عصرآزادی و صائب تبریز نیز در بخش رسانه‌های مکتوب محلی برتر شناخته و تقدیر شدند. همچنین در حوزه رسانه‌های مکتوب سراسری نیز از سرپرستی روزنامه‌های اطلاعات و جام جم در آذربایجان‌شرقی تقدیر شد.

گفتنی است، 150 اثر از رسانه های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 9 اثر در بخش های خبر، گزارش و مقاله حایز رتبه های برتر شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :