«سیامک محبی» معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مردم احساس کرده شرایط عادی شده و بی‌تفاوت شده‌اند، گفت: فقدان حساسیت‌های اولیه نسبت به کرونا در مردم نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 30 April 2020

به گزارش تابناک قم، با اشاره به اجرای طرح غربالگری و طرح فاصله‌گذاری در استان قم اظهار داشت: فاصله‌گذاری هوشمند و غربالگری دو موضوع مهم و موردتوجه در ستاد مقابله با کروناست که دراین‌باره اقداماتی مهمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در فاصله‌گذاری هوشمند، سامانه‌ای از طرف وزارت بهداشت معرفی‌شده تا اماکن و واحدهای صنفی و سازمان‌ها اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند، افزود: بر اساس آخرین آمار بیش از 35 هزار واحد صنفی دارای پروانه و مجوز و 10 هزار واحد فاقد مجوز در استان قم فعال است که به همراه سازمان‌ها و ادارات مشمول این طرح، 59 هزار و 300 واحد فعال هستند که بیش از 80 درصد از آمارها در این زمینه تحقق‌یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در مورد واحدها صنعتی و صنفی نیز بیش از 90 درصد در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون بیش از 61 هزار مورد بازرسی از این واحدها شامل 95 درصد انجام‌شده است.

محبی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های نوبت نخست بیشتر جنبه ترویجی و آموزشی داشته و از هفته اخیر اعمال قانون مدنظر است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: از 24 اسفند، مسئله غربالگری در کشور مطرح شد و قم در طول دو هفته بیش از یک‌میلیون و 100 هزار نفر غربالگری انجام داد که 99 درصد مردم قم، شامل یک‌میلیون و 100 هزار نفر در مرحله نخست غربالگری سلامت، پایش شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشارکت مردم در این طرح عنوان کرد: مشارکت خوبی برای غربالگری نوبت نخست اتفاق افتاد، اما غربالگری نوبت دوم دارای سختی‌هایی است، چراکه غربالگری همراه با پالایش جمعیت است و شهرهای زائرپذیر و مهاجرپذیر با موانعی در این نوع غربالگری همراه هستند و این مسئله روند غربالگری را دشوار می‌کند و سرعت را کاهش می‌دهد.

محبی اظهار داشت: در غربالگری مرحله نخست از حضور نیروهای بسیجی و داوطلب استفاده کردیم و کار به‌خوبی پیش رفت و حتی رکورد 126 هزار نفری در یک روز ثبت شد، اما در مرحله دوم غربال و پالایش جمعیت، زمان زیادی صرف می‌شود و غربالگری به همراه تشکیل پرونده، پایگاه به پایگاه انجام‌شده و امکان حضور نیروهای داوطلب وجود ندارد و این امر سرعت را پایین می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پاسخگویی به 4030 با تأخیر انجام می‌شود و به نظر می‌رسد مردم احساس کرده شرایط عادی شده و بی‌تفاوت شده‌اند گفت: فقدان حساسیت‌های اولیه نسبت به کرونا در مردم نگران‌کننده است، از طرفی با توجه به گستردگی تلاش‌ها و فشردگی اقدامات، شادابی در هفته‌های نخست در غربالگری از بین رفته است و در مرحله دوم کار کندتر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار