مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: اهل عرفان و آن‌هایی که کشف کراماتی داشته‌اند، همگی از فیض سحرها به جایی رسیده‌اند و جرعه‌ای از معرفت حق را نوشیده‌اند.
کد خبر: ۸۴۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 25 April 2020
سحرهای ماه مبارک رمضان منبع فیض الهی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان که به صورت ویدیو کنفرانس با نواحی سپاه در شهرستان‌های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه بهار قرآن، به تشریح اهمیت ماه ضیافت الهی و اعمال ویژه در این ماه پرداخت.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید تلاش کنیم از لحظات و فرصت‌های ماه ضیافت الهی که بهترین فرصت‌ها برای بهره‌برداری معنوی و انس با خدا و کلام وحی است استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع)استان چهارمحال و بختیاری افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دعا، انس با قرآن و ذخیره توشه معنوی برای قیامت و دنیای آخرت است.

وی، تصریح کرد: سحرهای ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا بزرگان دین توصیه کرده‌اند حتی کسی که به علت بیماری و علت‌های مختلف قادر به روزه گرفتن نیست، از نعمت سحر غافل نباشد.

حسینی‌صدر گفت: اهل عرفان و آنهایی که کشف کراماتی داشته اند، همگی از فیض سحرها به جایی رسیده‌اند و جرعه‌ای از معرفت حق را نوشیده‌اند.

حجت الاسلام حسینی صدر به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و 5 امتیاز ویژه را که به امت پیامبر در ماه مبارک رمضان عطا شده و دیگر امت‌های پیامبران قبل نداشته‌اند برشمرد و افزود: در اولین شب ماه مبارک رمضان خداوند متعال به بندگان نظر می‌کند و عنایت ویژه به آنان دارد و عذاب از بندگان برداشته می‌شود و درب‌های جهنم نیز در این ماه بسته می‌شوند.

وی ادامه داد: دومین ویژگی که پیامبر اعظم (ص) برای امت خود در ماه رمضان برشمردند، این است که بوی دهان روزه‌دار در پیش خداوند از مشک و عنبر محترم‌تر است؛ هرچند انسان خودش و یا گاهی اطرافیانش از بوی دهان وی گریزان هستند و برایشان ناخوشایند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، خاطرنشان کرد: بر اساس این روایت از رسول اکرم، فرشتگان الهی در ماه مبارک رمضان برای بنده روزه‌دار به صورت شبانه روز طلب استغفار و بخشش می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: چهارمین ویژگی و امتیاز آن است که خداوند متعال به بهشت فرمان می‌دهد خود را برای بندگان روزه‌دار آماده کند .

وی پنجمین امتیاز امت پیامبر درماه مبارک رمضان را پاداش الهی در آخرین شب ماه مهمانی خدا دانست و افزود: در آخرین شب ماه مبارک رمضان، خداوند گناهان بندگانش را می‌بخشد و هر فردی به اندازه وسع خود از فیوضات این سفره الهی بهره مند می‌شود.

انتهای پیام/7540/ی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار