بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: ۱۴ هزار خانوار عشایری در استان سکونت دارند و به تولید انواع محصولات دامی می پردازند.
کد خبر: ۸۴۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 23 April 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، عشایر ۱۴ هزار خانوار در قالب ۸۰ هزار نفر، جمعیت استان کرمانشاه را تشکیل می دهند که دوره ییلاقی را در داخل استان و دوره قشلاقی در مناطق گرمسیری استان و استان های مجاور ایلام، خوزستان و لرستان می‌گذرانند.

 وی در ادامه بیان داشت: یک میلیون و پانصد هزار راس دام و حدود ۶۰ درصد منابع در اختیار مردم عشایر استان است که ۴/۲ درصد جمعیت استان و ۶/۷ درصد جمعیت عشایری کل کشور را شامل می شود و این تعداد ۳۰ درصد پروتئین استان را تامین می‌کنند.

 محمدی در ادامه تصریح کرد: عشایر استان سالانه بیش از ۱۳ هزار تن گوشت قرمز و ۲۷ هزار تن شیر و انواع فرآوردهای لبنی تولید می کنند.

 مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به فصل پشم چینی اظهار کرد: سالانه ۱۷۰ تن پشم و کرک توسط عشایر تولید می شود که بخشی از آن برای مصارف خود عشایر و ساخت صنایع دستی است. عشایر استان سالانه ۹۰۰ تن روغن حیوانی و بالغ بر ۲۲ هزار قطعه انواع صنایع دستی تولید می کنند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی علاوه بر دامداری در اختیار مردم عشایر استان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار