معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی: با 140 بازرس بهداشت محیط از فردا اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به مدت یک هفته اجرا می‌شود، لذا از همه هم استانی های عزیز تقاضا دارم که کل جمعیت استان، بازرسان و فرزندان خود را در اجرای این طرح یاری کنید.
کد خبر: ۸۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 12 April 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: از آنجا که کوبید ۱۹ در تمام دنیا هنوز در حال افزایش است و ما هم به فاز کنترل نرسیده‌ایم و در همان شیب بالارونده هستیم کوچکترین حرکت بدون درایت و بدون هوشمندی می تواند فاجعه بار باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: زمان دقیق ریشه کنی بیماری کرونا چه زمانی پایان می‌رسد فعلامعلوم نیست، اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در دولت مصوب شده هدف تامین امنیت سلامت جامعه است چراکه اقتصاد بدون سلامت امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد: برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف به سایت  salamat.gov.ir  وارد و ثبت نام کنند و پس از ورود به سامانه با وارد کردن کد ملی روند اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را مورد مطالعه قرار داده و گواهینامه  سلامت دریافت نمایند.
دکتر بانشی ادامه داد: از فردا هر صنفی بدون مجوز بهداشت نخواهد توانست کرکره  مغازه اش را بالا بکشد و الزاماً باید گواهینامه سلامت را از سامانه دریافت کرده در معرض دید بازرسین بهداشتی و مردم قرار بدهد.
وی گفت: اگر مردم کماف سابق رفت و آمد و سطح تماس را کاهش بدهند گام های تاثیر گذاری در طرح فاصله گذاری هوشمند برداشته، و مطمئنابا این جرکت تضمین کننده سلامت خود و اطرافیان را دنبال کرده اند.
سرپرست مرکز بهداشت استان، توصیه کرد:  از همه مردم عاجزانه استدعا دارم که جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه شماره4030 یا اگر این شماره با شما تماس گرفته شد بدانید که فرزندان شما در حوزه بهداشت جهت اطلاع از شرح حال شما بوده لطفا پاسخگو باشید، و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از هر صنفی با شماره 190 تماس گرفته شود.
وی ادامه داد: از آنجا که این بیماری داروی خاصی ندارد اما بهترین راه جلوگیری از شیوع پراکندگی این بیماری در بین افراد جامعه و خانواده رعایت فاصله کاهش تماس  حتی در خانه بین افراد خانواده رعایت بشود.
سخنگوی ستاد مبارزه با ویروس کووید19 اضافه کرد: افتتاح آزمایشگاه ویروس کووید ۱۹ که به همت ریاست دانشگاه و اعضای هیئت ریسه گامی بزرگ محسوب می شود، همچنین از ریاست محترم مخابرات استان جناب آقای امیری و در شهرستان بویر احمد از آقای اسفندیاری  توانسته اند طی مدت زمان کوتاهی 16 هزار شماره تلفن در اختیار ما قرارداده همکاری بسیار خوبی داشتند تشکر به عمل می‌آید.
وی یادآور شد: با 140 بازرس بهداشت محیط از فردا اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به مدت یک هفته اجرا می‌شود، لذا از همه هم استانی های عزیز تقاضا دارم که کل جمعیت استان، بازرسان و فرزندان خود را در اجرای این طرح یاری کنید.
دکتر محمد مهدی بانشی، در پایان خاطر نشان کرد: از فردا شخصا فرماندهی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را بصورت میدانی بر عهده میگیرم و هر صد متر یک اکیپ بازرس بهداشت محیط  در راستای کنترل و نظارت مستقر می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار