تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی کرد
نکته مهم و اساسی برای مردم استان مربوط به مثبت بودن آزمایش یکی از این 3 فرد مبتلا به کرونا است در حالی که فرد مذکور تا مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونا چند روز در سطح جامعه بوده است!
کد خبر: ۸۲۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 05 March 2020
امروز پنج شنبه نشست پی‌گیری وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مسوولان مربوطه و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آخرین آمار کرونایی های استان اطلاعاتی داد اما از خبرگاران خواست به دلیل رعایت قانون مبنی بر اعلام رسمی این آمار تا ساعت 2 از زبان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا صبر کنند و آمار را از زبان وی منتشر کنند ! درخواستی که اجابت آن به دقیقه هم نکشید و فورا از سایت های محلی سردرآورد !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدانپناه اعلام کرد که 3 نفر مبتلا به ویروس شده‌اند که تا روز گذشته تصور همه بر این بود که با ترخیص یک نفر مبتلا به کرونا از بیمارستان دیگر هیچ موردی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و تا  اندازه‌ای دستورات و پیام‌های بهداشتی را جدی نگرفتند.
یزدانپناه با بیان اینکه احتمال شیوع کرونا تا 15 فروردین وجود دارد اظهار کرد: پیش‌بینی راه‌اندازی بخش در بیمارستان‌های امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج کرده‌ایم چرا که ممکن است که بیمارستان جلیل به تنهایی برای آینده جوابگو نباشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تعطیل شدن همه جلسات و نشست‌ها در استان خبر داد و گفت: اگر در جایی کسی بخواهد مقابل اقدامات پیشگیری از کرونا موضع‌گیری کند قطعا از توان حاکمیتی استفاده می‌کنیم.
وی از کنترل 6 نقطه ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت: به طور جدی همه مبادی تحت کنترل شبانه‌روزی قرار دارند.
کلانتری از مردم خواست تا برنامه‌هایی مثل عروسی‌ها و فاتحه‌خوانی‌ها را تعطیل کنند به طوری که برخی افراد رعایت کرده و برای خاکسپاری اموات تنها اعضای خود خانواده شرکت کرده‌اند که اقدامی خوب برای جلوگیری از پیشگیری بیماری است.
در این نشست فرمانده انتظامی استان تذکر داد و گفت: باید به مردم گفته شود تا بدانند و رعایت کنند چرا که همچنان در برخی از مناطق استان نشست‌های روزانه و شبانه و مراودات قبلی پابرجاست و رعایت چندانی نمی‌شود.
ماجرای 3 کرونایی کهگیلویه و بویراحمد و ویروسی که در همه جا می چرخد!
نکته بسیار مهم در مورد شیوع کرونا ، سرسری گرفته شدن موضوع توسط مردم است در حالی که بررسی ها نشان می دهد احتمالا ماجرای شیوع ویروس بیش از انچیزی است که امار رسمی بیان می کند. البته این موضوع به معنی مخدوش بودن آمار نیست بلکه به جوانب آمار رسمی است که مردم به آن توجه نمی کنند!
نکاتی در مورد 3 مورد کرونایی استان وجود دارد که مردم و مسئولان را ملزم می کند نسبت به سلامت خود ، خانواده و جامعه مسئولانه تر رفتار کنند.
اولین مورد کرونایی استان
اولین مورد کرونایی استان مربوط به یک طلبه بوده است که از قم به استان آمده و تست وی در مورد کرونا مثبت بوده است این در حالی است که این فرد مطمئنا در مسیر ورود ارتباطاتی داشته است و بی شک می تاوند پتانسیل انتقال به افرادی دیگر بوده باشد هرچند در دیگران بروز نکرده باشد اما به عنوان یک ناقل آن افراد عمل کنند!
دومین مورد کرونایی استان
مورد دوم هم فردی دیگر است که پس از مراجعه به بیمارستان بستری و پس از مدتی تست وی مثبت اعلام شده است که این شخص هم می تواند قبل از مراجعه ناقل بوده باشد هر چند با توجه به این نکته که شرایط قرنطینه را رعایت کرده است آثار انتشاری وی مطمئنا کمتر بوده است.
مورد سوم و لزوم حساسیت جامعه
در مورد سوم کرونایی استان پیگیری های تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشان می دهد که فرد مذکور پس از چندین روز داشتن علائم شبیه سرماخوردگی و پس از مراجعه و انجام تست مشخص می شود که مبتلا به کویید 19 (کرونا) است ! ( به نظر می رسد با توجه به اینکه فرد مبتلا چندین روز حامل ویروس بوده است ، می توانسته یک ناقل بزرگ بوده باشد ) که این مورد می تواند یک هشدار جدی به مردم کهگیلویه و بویراحمد باشد که در صورت رعایت نکردن شرایط بهداشتی احتمال افزایش مبتلایان بسیار زیاد است.
با کمی توجه به جوانب 3 مورد کرونایی استان این نکته بیشتر مورد توجه است که مردم هر چه کمتر در اماکن عمومی ظاهر شوند ، به سلامت خود و خانواده و نهایتا کنترل بیماری کمک شایانی کرده اند.
و نکته دیگر اینکه چون احتمال دارد افرادی ناقل این بیماری باشند به گونه ای که علائم ان را هم نداشته باشند ، پس آمار رسمی نمی تواند تضمینی برای کنترل بیماری باشد .
و نکته آخر اینکه آمار رسمی مبتنی بر انجام آزمایش و تست و اعلام رسمی نتیجه آن است در صورتیکه در شرایط علمی برای چنین بیماری هایی حتما به غیر از آمار رسمی و افراد شناخته شده ، احتمال وجود افراد ناقل فراتر از آمار رسمی بسیار زیاد است .
قابل توجه مردم کهگیلویه و بویراحمد : شیوع کرونا جدی است . بر اساس گفته مسئولین بهترین عامل کنترل کردن این ویروس خود قرنطینه ای همه افراد در خانه است. به عبارتی بهترین و امن ترین مکان خانه است!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Ireland
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
آقا ما که مغازه داریم چیکار کنیم.لطف کنید به گوش اداره اصناف برسونید جز صنف مواد غذایی همه رو تعطیل کنن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
عنوان خبر با خود خبر همخوانی نداره چرا؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار