کد خبر: ۸۲۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 28 February 2020
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۳۳ اکیپ کار شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا را در این استان انجام می‌دهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسدالله هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه‌ها به مدت سه روز با همکاری اساتیدی از دانشگاه، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی حیات وحش مناطق حفاظت شده شکارممنوع و پارک ملی دنا در کهگیلویه و ویراحمد را انجام خواهند داد.
وی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان شمارش می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سرشماری از روز دهم اسفند ماه  به مدت سه روز توسط ۱۰۰ نفر کارشناس و محیط بان انجام خواهد شد.
هاشمی ابراز داشت: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی رنامه ریزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از این سرشماری‌ها تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع است و چنانچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار