کد خبر: ۸۲۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 28 February 2020
دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در ماجرای شیوه ویروس کرونا، توضیحاتی در خصوص وضعیت فرد مبتلا به کرونا ارائه کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در روزهای اخیر و با شیوع کروناویروس در برخی شهرهای کشورمان، روزهای سختی را گذرانده و روزهای سخت و حساسی را  پیش رو داریم.
اعلام نکات بهداشتی و هشدارهای لازم به همه مردم در کنار امیدبخشی به آنها از مهمترین رسالت‌های همه مسئولین مرتبط و رسانه ها برای گذار موفق از وضعیت فعلی است.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این ایام سعی کرده بیش از پیش در کنار مردم باشد و همه تلاش خود را برای پیشگیری از بیماری و نیز سلامتی و بهبودی مردم عزیز در برابر این ویروس خطرناک به کار  گرفته است.
در این بین، برخی رسانه ها که در سال‌های گذشته، چشم خود را به روی تخلفات ریز و درشت دانشگاه علوم‌پزشکی بسته بودند اما در ماه های اخیر به دلایل واهی از هیچ تخریب و توهینی علیه دانشگاه دریغ نورزیدند، در این روزهای حساس نه تنها کمکی به دانشگاه علوم‌پزشکی در آگاهی بخشی به مردم نکرده و نمی‌کنند بلکه حتی دست از خصومت با دانشگاه علوم پزشکی نیز بر نمی‌دارند.
ظهر دیروز چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، دکتر جهانپور سخنگوی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا وزارت در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که دو مورد مبتلا نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این در حالی بود که در لیست جواب آزمایشات ارسالی از وزارت بهداشت تنها ۱ مورد مثبت وجود داشت و اعلام  سرپرست دانشگاه نیز بر این اساس صورت گرفت.
این مورد مثبت که از دانشجویان هم استانی مشغول به تحصیل در استان قم بوده چند روز در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بستری بود و بعد از منفی اعلام شدن آزمایش اولیه و وضعیت مناسب بالینی توسط دکتر جاودان‌سیرت متخصص عفونی و فوکال پوینت کرونا ویروس استان با توصیه های لازم از بیمارستان مرخص شدند.
اما بعد از ترخیص این بیمار، جواب قطعی آزمایش مثبت اعلام شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه و ادامه درمان این بیمار در منزل نیز انجام شد. از ٩ آزمایش مشکوک به ویروس کرونا فقط همین مورد مثبت بوده است.
همچنین لازم است به اطلاع برسانیم که بدلیل هجوم مردم به داروخانه‌ها برای خرید ماسک‌های معمولی و فیلتر دار آن هم مازاد بر نیاز خود، به طور طبیعی با کمبود ماسک و وسایل حفاظتی در سراسر کشور مواجه هستیم که خوشبختانه با تمهیدات وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این مشکل در حال برطرف شدن است. خوشبختانه در عرض سه روز گذشته وسایل حفاظت شخصی در بیمارستا‌ن‌ها و مراکز درمانی استان توزیع و کمبودها رفع شده است.
امیدواریم رسانه‌ها استان را در این وضعیت حساس در کنار و همراه مردم و دانشگاه علوم پزشکی ببینیم و با کمک هم از این روزهای سخت عبور کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار