کارشناس مسوول واحد فرهنگی فراهم آوری اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از صدور بیش از 5هزار کارت اهداء عضو بیماران مرگ مغزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 23 August 2015
شکور مولایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:واحد فرهنگی مددکاری فراهم آوری اهداء عضو از سال 87 در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال شده و تاکنون بیش از 5هزار کارت عضویت برای اهداء اعضای بدن در استان صادر شده است.
وی کارت اهداء عضو را به منزله وصیت نامه صاحب کارت برای اهداء اعضای بدن در حین مرگ مغزی دانست و افزود:این کارت به دنبال مراجعه متقاضی به یکی از بیمارستان های استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان صادر و ظرف یک هفته تا ده روز از طریق پست به نشانی وی ارسال می گردد.
وی اظهار داشت:به محض دریافت گزارش مرگ مغزی از بیمارستان های استان و تایید آن توسط تیم پزشکان و پزشکی قانونی، سریعا به جلب رضایت خانواده بیمار برای انتقال جسد به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران جهت تشریح و برداشت اعضای بدن متوفی اقدام می شود.
این مسوول با اشاره به اینکه قرآن کریم اهدای زندگی به یک نفر را بخشیدن حیات به همه مردم دانسته است قلب،کبد،کلیه و نسوج را از اعضای لازم برای برداشت و اهداء به بیماران نیازمند برشمرد.
مولایی ترویج فرهنگ اهداء عضو را به منظور زندگی دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند اعضای بدن ضروری دانست و استفاده از ظرفیت منابر،مساجد،وعاظ و خطبا را در این راستا خاطرنشان شد.
کارشناس مسوول واحد فرهنگی مددکاری فراهم آوری اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل جلب رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی برای تشریح و برداشت اعضاء بدن بیمار را کاری بسیار دشوار توصیف کرد و اظهار امیدواری نمود با کار فرهنگی در این راستا نگرش عامه به اهداء عضو و بخشیدن حیات به دیگران به عنوان اقدامی خداپسندانه بهبود یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار