کد خبر: ۸۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 23 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد سومین استان در زمینه اهدای عضو در کشور است.

 ساسان عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سنت پسندیده اهداء عضو در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شده، اظهار کرد: از ابتدا سال جاری تاکنون اعضای 11 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شده است.

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از این بیماران 35 عضو برداشت و توسط تیم پزشکی پرفسور ملک‌حسینی در استان فارس به 30 بیمار نیازمند پیوند داده شد.

وی در ادامه اعلام کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های تهران و فارس سومین استان در زمینه اهدای عضو در کشور است.

این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته رتبه دوم اهدای عضو کشور را به خود اختصاص داد، گفت: سال گذشته با رضایت خانواده اعضای بدن 16 بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده اهدا شد که از این بیماران 65 عضو برداشت شد.

عباسی در ادامه از افزایش بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: سالانه میانگین رشد بیماری‌های خاص در کشور 8 تا 10 درصد است و این در حالی است که سرعت رشد بیماری‌های خاص در کهگیلویه و بویراحمد 12 تا 14 درصد است.

وی تصریح کرد: برخی بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های کلیوی علل متعددی دارد اما بیماری ام‌.اس به عنوان یک بیماری ناشناخته است که سرعت رشد این بیماری در بین مردم استان خصوصا زنان نگران‌کننده است.

این مسئول خواستار احداث کلینیک فوق تخصصی بیماران خاص در استان شد و افزود: قرار بود با مشارکت خیرین این کلینیک در مساحت پنج هزار متر مربع احداث شود که تاکنون اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

عباسی خواستار برگزاری کلاس‌های مشاوره خصوصی و عمومی برای این بیماران شد و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های ورزشی و سایر اقدامات برای امید به زندگی در بین بیماران خاص لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار