همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
نشست شورای سلامت شهرستان چرام در محل جدید برگزاری جلسات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد. اهم موضوعات مطرح شده در این نشست در قالب یک بسته خبری ارائه می شود
کد خبر: ۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 18 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد نشست شورای سلامت شهرستان چرام در محل جدید برگزاری جلسات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد. اهم موضوعات مطرح شده در این نشست در قالب یک بسته خبری ارائه می شود.

مشکلات فاضلابی شهرستان چرام

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام،در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت:بهداشت و سلامت آب شرب شهر سرفاریاب و روستاهای شیخ حسین و بلدان به طور ویژه در دستور کار قرار دارد .

وی عنوان کرد:لازم است شرکت‌های آبفای شهری و روستایی نسبت به ایجاد مخازن بهداشتی آب و انتقال آب اقدامات لازم را انجام دهند.

در این نشست از طرف شبکه بهداشت با نمایش تصاویری وضعیت بسیار بد جمع شدن فاضلاب خانگی برخی مناطق شهر در یک نقطه که باعث ایجاد محیطی غیر بهداشتی در قسمت هایی از شهر شده ،خواستار توجه ویژه شهرداری به این مهم شده ویکی از بهترین راهکارها ،عدم صدور پایان کار برای خانه های نوساز بدون چاه جذب فاضلاب تا بهره برداری از سیستم جمع آوری فاضلاب این شهر عنوان شد.

تصفیه خانه فاضلاب منتظر بودجه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با انتقاد از روند کند اجرای فاضلاب شهری چرام، بیان  کرد:با این روندی که اجرای پروژه فضلاب شهری چرام پیش می‌رود سال‌ها طول می‌کشد که به اتمام برسد.

آرمان حیدری مدیر آبفای شهری شهرستان چرام  هم با اعلام اینکه 90درصد کار شبکه انتقال فاضلاب تکمیل شده است گفت:مهمترین مشکل این شبکه احداث تصفیه خانه است که کار مطالعاتی وبرآورد بودجه اجرایی  آن انجام شده ودر حال تکمیل مراحل برگزاری مناقصه می باشد. ضمن اینکه از صحبت های مدیران اینچنین برداشت شد که فعلا این پروژه به سرانجام نمی رسد وباید راهکاری فوری جهت مشکل فاضلاب شهری ارائه داد.

سرانه مصرف سموم هر ایرانی!

مسئول جهاد کشاورزی شهرستان چرام در خصوص موضوع محصولات ارگانیک اعلام کرد:در مناطق سردسیر همه محصولات ما ارگانیک است. اما در مناطق دیگر استفاده از کود های شیمیایی و سموم وآفت کشها به وفور استفاده می شود.در ادامه این جلسه مهمترین مشکل نبود آزمایشگاه مربوط به تشخیص مواد آب وخاک عنوان شد.
وی گفت:لازم است در زمینه احداث آزمایشگاه آب وخاک بخش خصوصی را به سرمایه گذاری  تشویق کنیم.
موضوع دیگری که در این جلسه حائز اهمیت بود بحث توزیع و استفاده بی رویه وبدون از نظارت سموم در بین کشاورزان بود.نکته جالب تر اینکه مشخص شد از نظر قانونی هیچ محدودیتی برای توزیع این سموم وجود ندارد وتنها کاری که از عهده مسئولین بر می آید تشکیل کلاس های توجیهی می باشد.
در ادامه این موضوع مدیر شبکه بهداشت از رعایت نشدن محدوده ی زمانی استفاده از سموم تا زمان استفاده از محصول است.بطور مثال ایشان بحث خیار سبز را عنوان کرد که کارشناسان بهداشت اعلام می کنند چون کشاورزان محدودیت زمانی استفاده از سموم تا ارائه به بازار مصرف را رعایت نمی کنند،حتی با پوست کندن خیار هم خطرات ناشی از سموم آن برطرف می شود.
درادامه یکی از مدیران آماری اعلام کرد که بسیار تامل برانگیز بود. این مسئول گفت بنابه گزارشات هر ایرانی سالانه 5کیلو و200گرم سموم از طریق محصولات کشاورزی مصرف می کند.

برخی حاشیه های جلسه

نماینده شورای شهر در جلسه ،وضعیت اسفبار رودخانه طسوج را عنوان کرد وگفت شاهد تلف شدن روزانه آبزیان به علت همجواری عشایر با این رودخانه و ورود فاضلاب این خانوارها به رودخانه بوده است.وی خواستار اقدام فوری مسئولین شد.
تشکر همه مسئولین ومدیران از تلاش بسیار چشمگیر مدیر شبکه بهداشت چرام وهمچنین تبریک به ایشان به خاطر راه اندازی سالن اجتماعات که در شهرستان و شاید شهرستان های اطراف کاری در خور توجه، بسیار زیبا وبا استاندارد های مربوطه طراحی وساخته شده است.
تذکر معاون فرماندار به مدیرانی که با تاخیر وارد جلسات می شوندو اعلام جلوگیری از ورود مدیرانی که از این پس با تاخیر وارد جلسات می شوند.
اعتراض به عدم حضور شهردار به عنوان مهمترین فردی که لازم است در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه توضیحات و راهکارها واقدامات ایشان ارائه شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار