جمالی با بیان اینکه نشانه های از اینکه بوریس جانسون به دنبال تنش با ایران نیست وجود دارد، گفت: ما اعلام کردیم که به دنبال تنش با انگلیس نیستیم اما از منافع ملی مان حتما دفاع می کنیم.
کد خبر: ۷۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد جوادجمالی» در مورد تغییرات در دولت انگلیسی و آینده روابط ایران و انگلستان ،گفت: تغییراتی که در انگلیس در حال رخ دادن است تغییر در سیاست هایشان است که دوباره از اروپا فاصله می گیرند و به آمریکا نزدیک تر می شوند که این نوعی موفقیت برای آمریکا هم هست و با خروج انگلیس به جهات مختلف اروپا نسبت به قبل تضعیف خواهد شد و اتحاد اروپایی ترک می خورد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرف دیگر آمریکایی ها می توانند با نزدیک شدن انگلیس به آنها فشار بیشتری به آنها نیز بیاورند. از طرفی تغییرات در هیات حاکمه انگلستان نیزباید مورد توجه قرار گیرد کاملا قابل پیش بینی بود که بوریس جانسون نخست وزیر می شود و رای می آورد و خود بوریس جانسون ابراز می کند که خواهان روابط نزدیک با آمریکایی ها هستم و حتی در ملاقاتی که با آقای لاریجانی داشتند این مسئله را عنوان کردند.

 

وی بیان کرد: سیاست های کشوری همانند انگلستان مشخص است و فرقی نمی کند چه حزبی سرکار باشد، ممکن است تاکتیک ها متفاوت باشد. اخیرا عرب ها و سعودی ها اعلام کردند که مسائل ما برای انگلیسی ها و آقای جانسون جذاب نیست و مسائل ایران برایش جذاب تر است و این موضوعی است که ما می توانیم با دیپلماسی فعالی که اتخاذ می کنیم روابطی بر مبنای احترام متقابل با انگلیسی ها داشته باشیم.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه ما روابطی بر مبنای احترام متقابل با انگلیسی ها داشته باشیم نشانه های وجود دارد، انگلیسی ها اعلام کرده اند که ما به دنبال تنش درخاورمیانه نیستیم و اخیرا هم ملاقاتی در تهران بین سفیر انگلیس و رئیس کمیسیون امنیت انجام شد و اینها می تواند نشانه های از این باشد که انگلستان حداقل در شرایط فعلی به دنبال افزایش تنش با ما نیست.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم انگلستان در دوره جدید مدیریتی مقداری واقع بینانه تر موضوع ایران را بررسی کند ما نیز اعلام کردیم که دنبال تنش نیسیتم اما از منافع ملی مان حتما دفاع می کنیم./

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار