کد خبر: ۷۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 29 July 2019
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت های امسال سوادآموزی در این استان از سوی یک هزار و ۲۹۵ آموزشیار مرد و زن انجام می شود.
سید حمدالله خواهش نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد آموزشیار کهگیلویه و بویراحمد افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان را زیر پوشش دوره های سوادآموزی قرار می دهند.
وی افزود: نام نویسی از افراد بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در کلاس های سوادآموزی سال ۱۳۹۸ از اول مردادماه امسال آغاز شد و به مدت ۲ ماه نیز ادامه دارد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوره سوادآموزی در این استان همچون دیگر نقاط کشور پنج ماه و در قالب حداقل ۴۰۰ ساعت آموزش در زمینه خواندن، نوشتن و حساب کردن است.
خواهش نیک عنوان کرد: امسال و برای نخستین بار افراد کم سواد و بی سواد گروه سنی ۵۰ تا ۶۴ سال کهگیلویه و بویراحمد نیز می توانند در کلاس های سوادآموزی شرکت کنند.
وی ابراز داشت: آموزش انواع مهارت های زندگی به افراد بی سواد و کم سواد در ۱۶ مرکز یادگیری محلی، اجرای طرح نماز کلید بهشت، حلقه های کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده، مسابقات انشاءنویسی با موضوع شعار سال و برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس از برنامه های مکمل حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال است.
نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال قبل ۹۳.۹ درصد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار