مدیرمرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برگزاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه از سال ۹۵ به صورت آزمایشی به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 12 August 2015
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در آیین افتتاحیه سی وسومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در اردوگاه ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی(ره) هیچ مکتبی بالاتر از قرآن نیست و قرآن پناهگاه مسلمانان است.

وی نعمت یادگیری اصول قرآنی را از بزرگترین نعمت‌ها دانست و افزود: دانش‌آموزان باید یادگیری تعالیم قرآن را در اولویت برنامه‌های زندگی خود قرار دهند و بدانند که یادگیری این تعالیم بزرگترین نعمتی است که در اختیار انسان قرار می‌گیرد.

مدیرمرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پیرامون هم‌افزایی فعالیت‌‌های دینی تاکید کرد: باید فعالیت‌های باشکوه قرآنی افزایش یابند و از انجام برنامه‌های موازی پرهیز شود که همیاری سایر دستگاه‌ها در این امر بسیار موثر است.

حسینی از افزایش ماده‌های رقابتی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ماده‌هایی همچون حفظ و قرائت کل قرآن‌کریم، تلاوت تحقیقی و تلاوت ترتیلی را به مسابقات قرآن، عترت و نماز اضافه کنیم.

وی در زمینه واگذاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی به وزارت آموزش و پرورش بیان‌کرد: 37 دوره از مسابقات شکوفه‌های قرآنی توسط اداره اوقاف برگزار شده است که در تصمیم گیری‌های جدید برگزاری مسابقات زیر 18 سال این مسابقات به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: واگذاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی به وزارت آموزش و پرورش از سال 95 به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و لازم به ذکر است که این واگذاری به تصویب شورای راهبردی ستاد عالی مسابقات رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار