کتاب " فرنگیس" که راوی خاطرات بانوی شجاع کرمانشاهی «فرنگیس حیدرپور» است با حضور جمعی از مدیران فرهنگی کشور در محل حوزه هنری تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 09 August 2015

مهناز فتاحی نویسنده این کتاب با بیان اینکه نوشتن کتاب "فرنگیس" اواخر سال گذشته به پایان رسید، گفت: خوشبختانه این کتاب در تیراژ 2500 جلد اردیبهشت ماه امسال به چاپ رسید و توانست در خردادماه امسال در جمع پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به رونمایی از این اثر با حضور"فرنگیس حیدرپور" و جمعی از مدیران فرهنگی کشور در محل حوزه هنری تهران در روز گذشته (17 مردادماه)، گفت: خوشبختانه استقبال از این کتاب بسیار عالی بوده و رونمایی از آن انعکاس و بازتاب بسیاری داشت و همه را مشتاق دیدار با خانم حیدرپور کرد.

فتاحی در خصوص کتاب و محتوای آن گفت: کتاب "فرنگیس" راوی خاطرات"فرنگیس حیدرپور" از زمان کودکی تا دوران جنگ است و حتی خاطرات او در دوران پس از جنگ و دیدار او با مقام معظم رهبری در سال 1390 نیز در این کتاب آورده شده است.

نویسنده کتاب فرنگیس در خصوص ماجرای اصلی و اقدام شجاعانه "فرنگیس حیدرپور" در این کتاب گفت:فرنگیس سال 1359 که روستای آنها در شهرستان گیلانغرب توسط دشمنان بعثی به اشغال درآمده بود توانست یک سرباز عراقی را کشته و سرباز دیگر را به اسارت بگیرد.

فتاحی در خصوص انگیزه خود از ثبت خاطرات فرنگیس حیدرپور، گفت: از سال 1389 نوشتن این کتاب را آغاز کردم، اما تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت خاطرات خانم حیدرپور در سال 1390 انگیزه‌ام را برای اتمام کتاب دوچندان کرد و خوشبختانه اواخر سال گذشته نوشتن این کتاب به پایان رسید.

فتاحی خاطرنشان کرد: نیتم از نوشتن این کتاب علاوه بر ثبت خاطرات خانم حیدرپور نشان دادن مظلومیت و شجاعت مردمان استان کرمانشاه بود که در هشت سالی که جنگ در این خطه آغاز و پایان گرفت شجاعانه ایستادند و از خاک خود دفاع کردند.

گفتنی است: مهناز فتاحی در هفت سال نویسندگی خود پیش از کتاب "فرنگیس"، خالق آثاری همچون "طعم تلخ خرما"، اردیبهشت دیگر"، " دلم یک دوست می‌خواهد"، "قلب کوچک سپهر"، "قلک" و "قول مردانه" است و هم اکنون کتاب "پناهگاه بی‌پناه" که راوی حادثه دلخراش بمباران پناهگاه پارک «شیرین» کرمانشاه است را در دست چاپ دارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار